Vásárlási szokások vizsgálata a laktózmentes tejtermékek piacán

Balatoni Abigél (2023) Vásárlási szokások vizsgálata a laktózmentes tejtermékek piacán. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Balatoni_Abigél_KKK.pdf] PDF
Balatoni_Abigél_KKK.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Balatoni_Abigél_KKK.docx] Microsoft Word
Balatoni_Abigél_KKK.docx
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (16kB)
[thumbnail of Balatoni Abigél_biralati_lap_2023.pdf] PDF
Balatoni Abigél_biralati_lap_2023.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (98kB)
[thumbnail of Dolgozat_biralati_lap_2023Balatoni Abigél.pdf] PDF
Dolgozat_biralati_lap_2023Balatoni Abigél.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (331kB)

Absztrakt (kivonat)

Manapság egyre elterjedtebbé vált a társadalomban a laktózmentes tejtermékek fogyasztásaa számos ételérzékenység következtében.Akereslet napról-napra nő,ezáltala kínálat is bővülfolyamatosan. A hűtőpult előtt állva arra lehet egy fogyasztó figyelmes, hogy vásárlását megnehezítve választani kényszerül egyre több termék, illetve márka közül. A dolgozatom a laktózmentes tejtermékek fogyasztóira fókuszál, célszegmenseim közé tartoznak aMagyarországon élő fogyasztók és vásárlók egyaránt. A fogyasztói és vásárlói magatartás sokban hasonlíthat, viszont egyes esetekben eltérhetnek egymástól, így kutatásom erre is kiterjed. A vizsgálat célja, hogy megismerjem a laktózmentes tejtermékeket fogyasztók vásárlási szokásaités hogy feltárjama vásárlást befolyásolótényezőket. A termékattribútumok fontosságátés annak prioritási sorrendjét is vizsgálom.A dolgozatom fő kutatási kérdése az, hogy milyen szempontok szerint vásárol laktózmentes tejterméket a vizsgált célszegmensem. Ez segít feltárni azon tényezőket, amelyek befolyásolják a fogyasztót a termék kiválasztása során. A kapott információkból kiderül az is, hogy a vásárlási szokásokban megjelenik-e a bolthűség és a márkahűség. A termékattribútumok prioritási sorrendjét is eredményezi a kérdés.A szakirodalom és a szekunder adatok feldolgozása után primer kutatást végeztem célszegmensül véve azokat, akik saját maguk miatt fogyasztanak laktózmentes tejtermékeket, illetve azokat is, akik más miatt kényszerülnek ezen termékek megvásárlására. Kvalitatív eljárásnak mélyinterjút alkalmaztam, melyben összesen 8 ember vett részt, 4 fogyasztó és 4 vásárló. Az interjúk során kapott információkat kvantitatív kutatás keretében kérdőívvel számszerűsítettem.A primer és szekunder adatok elemzése után megismerem a célszegmensem gondolkodásmódját, a vásárlási szokásaikat, illetve következtetést vonok learról, hogy egy márka miért sikeresebb a többinél. A fogyasztói és vásárlói magatartás hasonlóságait és különbségeit is feltároma laktózmentes tejtermékek piacán.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Mucha László
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Zarándné Dr. Vámosi Kornélia Erzsébet
Belső
egyetemi docens; Marketing Tanszék; KKK

Mű típusa: TDK dolgozat
Kulcsszavak: élelmiszerfogyasztás, fogyasztói magatartás, márka, márkahűség, vásárlói magatartás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Már. 22. 12:56
Utolsó módosítás: 2024. Már. 22. 12:56

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet