Az akciók hatékonyságának vizsgálata a SPAR és fogyasztói esetén

Pomázi Liza (2023) Az akciók hatékonyságának vizsgálata a SPAR és fogyasztói esetén. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Pomázi_Liza_KKK.pdf] PDF
Pomázi_Liza_KKK.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Pomázi_Liza_Rezümé.docx] Microsoft Word
Pomázi_Liza_Rezümé.docx
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (18kB)
[thumbnail of Pomázi Liza.pdf] PDF
Pomázi Liza.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (75kB)
[thumbnail of TDK.Pomazi.Liza.doc.pdf] PDF
TDK.Pomazi.Liza.doc.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (243kB)

Absztrakt (kivonat)

Nap mint nap találkozunk különböző kiskereskedelmi akciókkal a különböző kiskereskedelmi üzletekben. A SPAR központjában az elmúlt három év során megismerhettem, hogy hogyan történik az akciók tervezése és menedzselése. Időközben felmerültek bennem kérdések, hogy vajon mennyire eredményesek az akcióink, a fogyasztók hogyan látják azokat az akciókat, amelyeket mi kínálunk, illetve, hogy min változtathatnánk a vásárlói elégedettség növelése érdekében. Ezért jelen TDK dolgozatomnak az volt a célja, hogy megismerjem az akciókat a vásárlók és a központ szemével is, majd ezt követően javaslatokat tudjak tenni a hatékonyság és a fogyasztói elégedettség növelésére. Kutatómunkám során elsőként a releváns hazai és nemzetközi szekunder forrásokat dolgoztam fel. Ezzel is előkészítve a későbbi primer kutatásaimat. Primer kvalitatív kutatásom során 3 szakértői mélyinterjút készítettem a SPAR központjában, hogy még átfogóbb képet kapjak az akciók kereskedelmi oldaláról. Ezt követően kvantitatív módszerrel a MySpar alkalmazásban online kérdőív formájában kérdeztem meg a SPAR vásárlókat az akcióinkról. A kérdőívemet, amely a MySpar mobilapplikációban volt elérhető, 1947-en töltötték ki. Ezáltal sikerült egy nagy elemszámú (nem reprezentatív) mintát létrehoznom, így számos MySpar felhasználó véleményét és javaslatát megismernem. A kutatási eredményeket SPSS-ben egy- és többváltozós statisztikai módszerekkel elemeztem. Az eredményeket, majd a javaslatokat a SPAR marketingosztályával közreműködve továbbítottam a vállalat illetékesei számára. A szakirodalmi áttekintés, a szekunder és a primer kutatási eredményeim alapján megállapítható, hogy az akciók megfelelő keretek között egy win-win helyzetet eredményeznek, mind kereskedői, mind vásárlói oldalról. Egyrészt a kereskedelmi akciók segítenek spórolni, és lehetőséget nyújtanak arra, hogy többet kapjunk ugyanazért az árért. Másrészt a kereskedelmi vállalkozások is növelhetik eladásaikat és vásárlóik hűségét. Ez alapján a SPAR központjában heti rendszerességgel lezajló akciós projektek megérik az összehangolt komplex munkát. A kutatásom során kiderült, hogy a vásárlók jelenleg elsődlegesen a mobilapplikációból tájékozódnak, viszont továbbra is sokan tájékozódnak a nyomtatott szórólapokból, amiket érdemes lenne ismét szélesebb körben postázni. A kedvezmények terén a legnépszerűbbek jelenleg azok, amelyek esetén a vásárlók szabad kezet kapnak, annak tekintetében, hogy mely termékekre használják fel, mint például a viszonylag új 20%-os termékkuponok.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Oravecz Titanilla Éva
Belső
főiskolai docens; Marketing Tanszék; KKK

Mű típusa: TDK dolgozat
Kulcsszavak: akciótervezés, értékesítési akciók, kiértékelés, másodkihelyezés, spar, szórólap
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Már. 22. 12:53
Utolsó módosítás: 2024. Már. 22. 12:53

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet