Pomázi Liza (2023) Az akciók hatékonyságának vizsgálata a SPAR és fogyasztói esetén. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)
PDF
Pomázi_Liza_KKK.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
Microsoft Word
Pomázi_Liza_Rezümé.docx Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (18kB) |
|
PDF
Pomázi Liza.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (75kB) |
|
PDF
TDK.Pomazi.Liza.doc.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (243kB) |
Absztrakt (kivonat)
Nap mint nap találkozunk különböző kiskereskedelmi akciókkal a különböző kiskereskedelmi üzletekben. A SPAR központjában az elmúlt három év során megismerhettem, hogy hogyan történik az akciók tervezése és menedzselése. Időközben felmerültek bennem kérdések, hogy vajon mennyire eredményesek az akcióink, a fogyasztók hogyan látják azokat az akciókat, amelyeket mi kínálunk, illetve, hogy min változtathatnánk a vásárlói elégedettség növelése érdekében. Ezért jelen TDK dolgozatomnak az volt a célja, hogy megismerjem az akciókat a vásárlók és a központ szemével is, majd ezt követően javaslatokat tudjak tenni a hatékonyság és a fogyasztói elégedettség növelésére. Kutatómunkám során elsőként a releváns hazai és nemzetközi szekunder forrásokat dolgoztam fel. Ezzel is előkészítve a későbbi primer kutatásaimat. Primer kvalitatív kutatásom során 3 szakértői mélyinterjút készítettem a SPAR központjában, hogy még átfogóbb képet kapjak az akciók kereskedelmi oldaláról. Ezt követően kvantitatív módszerrel a MySpar alkalmazásban online kérdőív formájában kérdeztem meg a SPAR vásárlókat az akcióinkról. A kérdőívemet, amely a MySpar mobilapplikációban volt elérhető, 1947-en töltötték ki. Ezáltal sikerült egy nagy elemszámú (nem reprezentatív) mintát létrehoznom, így számos MySpar felhasználó véleményét és javaslatát megismernem. A kutatási eredményeket SPSS-ben egy- és többváltozós statisztikai módszerekkel elemeztem. Az eredményeket, majd a javaslatokat a SPAR marketingosztályával közreműködve továbbítottam a vállalat illetékesei számára. A szakirodalmi áttekintés, a szekunder és a primer kutatási eredményeim alapján megállapítható, hogy az akciók megfelelő keretek között egy win-win helyzetet eredményeznek, mind kereskedői, mind vásárlói oldalról. Egyrészt a kereskedelmi akciók segítenek spórolni, és lehetőséget nyújtanak arra, hogy többet kapjunk ugyanazért az árért. Másrészt a kereskedelmi vállalkozások is növelhetik eladásaikat és vásárlóik hűségét. Ez alapján a SPAR központjában heti rendszerességgel lezajló akciós projektek megérik az összehangolt komplex munkát. A kutatásom során kiderült, hogy a vásárlók jelenleg elsődlegesen a mobilapplikációból tájékozódnak, viszont továbbra is sokan tájékozódnak a nyomtatott szórólapokból, amiket érdemes lenne ismét szélesebb körben postázni. A kedvezmények terén a legnépszerűbbek jelenleg azok, amelyek esetén a vásárlók szabad kezet kapnak, annak tekintetében, hogy mely termékekre használják fel, mint például a viszonylag új 20%-os termékkuponok.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | TDK dolgozat |
---|---|
Kulcsszavak: | akciótervezés, értékesítési akciók, kiértékelés, másodkihelyezés, spar, szórólap |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Már. 22. 12:53 |
Utolsó módosítás: | 2024. Már. 22. 12:53 |
Actions (login required)
Tétel nézet |