Szabó Vivien (2023) Út az elkötelezett munkaerő-állományhoz, avagy a munkavállalói élmény jelentősége. Pénzügyi és Számviteli Kar. (Kéziratban)
PDF
TDK.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
Microsoft Word
Rezümé.docx Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (18kB) |
|
PDF
Szabó_Vivien.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (96kB) |
|
PDF
Szabó_Vivien.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (81kB) |
Absztrakt (kivonat)
Napjainkban egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek a szervezetek olyan munkakörülmények biztosítására, ami elősegíti dolgozóik elköteleződését. Jelenleg én is dolgozom, így saját tapasztalatokból adódóan merült fel bennem a kutatási témám relevanciája. Jelenleg több generáció dolgozik és van jelen együtt a munkaerőpiacon, ezért fontosnak éreztem, hogy olyan kutatást végezzek, ami kiemeli az egyének munkahelyükön szervezett tapasztalatainak jelentőségét és azt, hogy ez nagyban befolyásolja a munkáltatójukhoz és szakmájukhoz való hozzáállásukat is. Több kutatás készült már a szervezeti elkötelezettség kialakulását támogató tényezőket érintve, ilyen a munkavállalói élmény koncepciója is. Kutatásom központi kérdése, hogy a munkavállalói élmény ok-okozati kapcsolatban áll-e az alkalmazotti elkötelezettséggel. Ezáltal bizonyítani szeretném, hogy a pozitív munkavállalói észlelés nem csak a szervezet felé képes kiváltani az elköteleződés érzését, hanem a szakma iránt is, valamint a tudatos elkötelezettség alakulását is befolyásolhatja. Szekunder kutatásomban szakirodalom feldolgozás alapján definiáltam az elkötelezettség fogalmát és elméleti modelljeit. Összefoglaltam a kialakulását elősegítő tényezőket, illetve az elkötelezettség következményeit. Ezt követően a munkavállalói élmény fogalmát és a motivációelméleteket ismertettem. Írtam a munkavállalói élményre hatást gyakorló dimenziókról, majd összegeztem a pozitív és negatív tapasztalás által kiváltott hatásokat is, de a munkavállalói életutat végig kísérve bemutattam az élmény elérése érdekében használható vállalati módszereket. Primer kutatásom kvantitatív jellegű volt, amihez kérdőívet készítettem, amelyben már validált kérdőíveket használtam az elkötelezettség különböző formáinak feltárására, emellett egy általam készített kérdéssort is kidolgoztam a munkavállalói élményre vonatkozóan. Az elemzés során korreláció vizsgálatot, lineáris regressziószámítást és a Kruskal-Wallis tesztet is elvégeztem, majd a munkavállalói élmény faktorjaival klaszterelemzést készítettem. Eredményeim azt valószínűsítik, hogy a munkavállalói élmény képes befolyásolni az alkalmazotti elkötelezettséget. Annál a munkavállalónál, aki pozitív tapasztalatokat szerez munkahelyén erősebb lesz az alkalmazotti elkötelezettség. A fejlődési lehetőségek biztosítása hat a legnagyobb mértékben a dolgozókra a munkavállalói élményt alakító faktorok közül.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | TDK dolgozat |
---|---|
Kulcsszavak: | alkalmazotti elkötelezettség, elkötelezettség, emberi erőforrás - munkaerő, munkavállalói élmény, szervezeti kultúra |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Már. 22. 12:53 |
Utolsó módosítás: | 2024. Már. 22. 12:53 |
Actions (login required)
Tétel nézet |