A fenntartható divat és a fast fashion stratégiájának összehasonlítása napjainkban

Urbán Laura (2023) A fenntartható divat és a fast fashion stratégiájának összehasonlítása napjainkban. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Szalai_Urbán_KKK.pdf] PDF
Szalai_Urbán_KKK.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (862kB)
[thumbnail of Szalai_Urbán_KKK.docx] Microsoft Word
Szalai_Urbán_KKK.docx
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (13kB)
[thumbnail of KI_ Urbán Laura, Szalai Vivien_TDK_bírálat 2023.pdf] PDF
KI_ Urbán Laura, Szalai Vivien_TDK_bírálat 2023.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (526kB)
[thumbnail of TDK-bírálat, Urban Laura és Szalai Vivien.pdf] PDF
TDK-bírálat, Urban Laura és Szalai Vivien.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (528kB)

Absztrakt (kivonat)

A fenntartható divat és a fast fashion stratégiájának összehasonlítása napjainkban Szerzők: Urbán Laura, Szalai Vivien Konzulens: Zarándné Dr. Vámosi Kornélia PhD Dolgozatunk témája a fenntartható és a már régóta jelen lévő gyors divatra fókuszál. Ezek elemzése és összehasonlítása kvantitatív és kvalitatív módon jelenik meg a beadandónkban. Fontosnak tartjuk ezt a témát, ugyanis egyre inkább kezd elterjedni hazánkban is a fenntarthatóság jelensége. Ez a divatiparban változásokat, újításokat hozott, amiket több formában is megjelenítünk. Azonban az évtizedek óta ismert fast fashion cégek stratégiája mai napig nagy számban eléri a célközönséget. Ezáltal mindkét típust megvizsgálva egy összegzést és javaslattételt készítettünk. Kvalitatív kutatásnál mélyinterjút készítettünk, az egyiket egy influencerrel, aki fenntartható divatban készít tartalmakat. Ezzel szemben a másikat olyan személlyel készítettük el, aki csak fast fashion üzletekben szokott vásárolni. Kvantitatív kutatásként készítettünk egy kérdőívet is, melyben a fogyasztókat vásárlási szokásaikról kérdeztük. Ezek alapján elmondható, hogy a fast fashion még mindig több embert tud bevonzani, mint a fenntartható divat. Leginkább a gyorsaságnak köszönhető és a megszokásnak, azonban egyre több ember vágyik az egyedi darabokra, és egyre inkább próbálnak tudatosan öltözködni és fenntartható darabokat vásárolni. Összegezve a divatiparnak a két nagy ágát, azon belül is a stratégiájukat hasonlítottuk össze. Majd javaslatokat fogalmaztunk meg, hogyan lehetne szélesebb körben elterjeszteni a fenntartható divatot.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Mű típusa: TDK dolgozat
Kulcsszavak: divat, fenntartható fogyasztás, fenntarthatóság, fogyasztási stratégiák, összehasonlítás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Már. 22. 12:53
Utolsó módosítás: 2024. Már. 22. 12:53

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet