Urbán Laura (2023) A fenntartható divat és a fast fashion stratégiájának összehasonlítása napjainkban. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)
PDF
Szalai_Urbán_KKK.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (862kB) |
|
Microsoft Word
Szalai_Urbán_KKK.docx Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (13kB) |
|
PDF
KI_ Urbán Laura, Szalai Vivien_TDK_bírálat 2023.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (526kB) |
|
PDF
TDK-bírálat, Urban Laura és Szalai Vivien.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (528kB) |
Absztrakt (kivonat)
A fenntartható divat és a fast fashion stratégiájának összehasonlítása napjainkban Szerzők: Urbán Laura, Szalai Vivien Konzulens: Zarándné Dr. Vámosi Kornélia PhD Dolgozatunk témája a fenntartható és a már régóta jelen lévő gyors divatra fókuszál. Ezek elemzése és összehasonlítása kvantitatív és kvalitatív módon jelenik meg a beadandónkban. Fontosnak tartjuk ezt a témát, ugyanis egyre inkább kezd elterjedni hazánkban is a fenntarthatóság jelensége. Ez a divatiparban változásokat, újításokat hozott, amiket több formában is megjelenítünk. Azonban az évtizedek óta ismert fast fashion cégek stratégiája mai napig nagy számban eléri a célközönséget. Ezáltal mindkét típust megvizsgálva egy összegzést és javaslattételt készítettünk. Kvalitatív kutatásnál mélyinterjút készítettünk, az egyiket egy influencerrel, aki fenntartható divatban készít tartalmakat. Ezzel szemben a másikat olyan személlyel készítettük el, aki csak fast fashion üzletekben szokott vásárolni. Kvantitatív kutatásként készítettünk egy kérdőívet is, melyben a fogyasztókat vásárlási szokásaikról kérdeztük. Ezek alapján elmondható, hogy a fast fashion még mindig több embert tud bevonzani, mint a fenntartható divat. Leginkább a gyorsaságnak köszönhető és a megszokásnak, azonban egyre több ember vágyik az egyedi darabokra, és egyre inkább próbálnak tudatosan öltözködni és fenntartható darabokat vásárolni. Összegezve a divatiparnak a két nagy ágát, azon belül is a stratégiájukat hasonlítottuk össze. Majd javaslatokat fogalmaztunk meg, hogyan lehetne szélesebb körben elterjeszteni a fenntartható divatot.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | TDK dolgozat |
---|---|
Kulcsszavak: | divat, fenntartható fogyasztás, fenntarthatóság, fogyasztási stratégiák, összehasonlítás |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Már. 22. 12:53 |
Utolsó módosítás: | 2024. Már. 22. 12:53 |
Actions (login required)
Tétel nézet |