A keleti hullám, azaz a keleti popkultúra térhódítása, illetve a vonatkozó igényeket kiszolgáló rendezvények elemzése

Tóth Benedek (2023) A keleti hullám, azaz a keleti popkultúra térhódítása, illetve a vonatkozó igényeket kiszolgáló rendezvények elemzése. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Tóth_Benedek_KVIK.pdf] PDF
Tóth_Benedek_KVIK.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of Tóth_Benedek_KVIK.docx] Microsoft Word
Tóth_Benedek_KVIK.docx
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (16kB)
[thumbnail of Tóth_Benedek_KVIK_BA.pdf] PDF
Tóth_Benedek_KVIK_BA.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (325kB)
[thumbnail of Tóth Benedek PTE TTK MG.pdf] PDF
Tóth Benedek PTE TTK MG.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (247kB)

Absztrakt (kivonat)

A keleti popkultúra változatos, színes, izgalmas világa hamar megragadja a figyelmet és könnyen magával rántja az embert. Az animék, mangák, k-pop, japán kultúra, különleges ázsiai ételek, ruhák és szépségápolási termékek színes kavalkádja egyre nagyobb popularitást élvez globális szinten. A keleti popkultúra népszerűségének folyamatos növekedése következtében sok országban kerülnek megrendezésre események a keleti popkultúra fanok (rajongók) számára. (Jaworowicz-Zimny, 2016) Célom a kutatással annak a megértése, hogy milyen elvárásokat támasztanak a célpiac tagjai egy keleti popkultúra alapú rendezvénnyel szemben. Kutatása annak, hogy mely programok vonzanak a legtöbb látogatót, illetve mely programokra hajlandóak a legtöbb pénzt kifizetni. Feltárása annak, hogy mik azok a negatívumok, amik arra kényszerítik a célpiac tagjait, hogy érdeklődésüket egyre inkább elveszítve ne jelenjenek meg több ilyen jellegű rendezvényen. Motivációk kutatása/elemzése és minél jobb megértése. Célom az is, hogy kifejezetten a Mondocon-nal kapcsolatban kutassam/elemezzem a fogyasztók változtatásokkal kapcsolatos igényeit, és a TDK munkám végén ajánlással szolgálhassak a Mondocon rendezői számára a minél kiválóbb programterv összeállításának az érdekében. Személyesen is érdekel engem a keleti popkultúra, rendszeresen nézek animéket és több alkalommal vettem már részt a hazai Mondocon rendezvényen. Kutatási kérdéseim a következők:Milyen programokra a legnagyobb az igény a keleti popkultúra alapú rendezvényeken? Milyen változtatásokat érdemes eszközölni a Mondocon esetében?Milyen termékek profitábilisak a keleti popkultúra alapú rendezvények kapcsán? A kutatásom módszertanaként a TDK munkámhoz interjúkat (egy rendezvényszervezővel, és egy anime és manga témájú közösség vezetőjével), illetve kérdőíves adatgyűjtést (166 fővel) alkalmazok a keleti popkultúra alapú rendezvények fogyasztói igényeinek kutatása céljából. Ezek a kutatási módszerek lehetővé teszik a célpiac véleményeinek és elvárásainak mélyebb megértését, valamint lehetőséget nyújtanak a célcsoport nagyméretű mintájának bevonására és így nagy mennyiségű adat megszerzésére. Az interjúk és a kérdőívek kombinációjának a segítségével átfogóbb képet adhat TDK munkám ezen rendezvények fogyasztói preferenciáiról Magyarországon, és ezek az eredmények hozzájárulhatnak a rendezvényszervezők munkájához. Természetesen a 166 fővel készült kérdőívem nem reprezentatív. Kulcsszavak: keleti popkultúra, rendezvények, anime, manga, k-pop, programok, fogyasztók, Mondocon

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Turizmus Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Turizmus-vendéglátás

Mű típusa: TDK dolgozat
Kulcsszavak: Kelet-Ázsia, kultúra, rendezvények, rendezvényszervezés, Távol-Kelet
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Már. 22. 12:52
Utolsó módosítás: 2024. Már. 22. 12:52

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet