Tóth Benedek (2023) A keleti hullám, azaz a keleti popkultúra térhódítása, illetve a vonatkozó igényeket kiszolgáló rendezvények elemzése. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar. (Kéziratban)
PDF
Tóth_Benedek_KVIK.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (2MB) |
|
Microsoft Word
Tóth_Benedek_KVIK.docx Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (16kB) |
|
PDF
Tóth_Benedek_KVIK_BA.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (325kB) |
|
PDF
Tóth Benedek PTE TTK MG.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (247kB) |
Absztrakt (kivonat)
A keleti popkultúra változatos, színes, izgalmas világa hamar megragadja a figyelmet és könnyen magával rántja az embert. Az animék, mangák, k-pop, japán kultúra, különleges ázsiai ételek, ruhák és szépségápolási termékek színes kavalkádja egyre nagyobb popularitást élvez globális szinten. A keleti popkultúra népszerűségének folyamatos növekedése következtében sok országban kerülnek megrendezésre események a keleti popkultúra fanok (rajongók) számára. (Jaworowicz-Zimny, 2016) Célom a kutatással annak a megértése, hogy milyen elvárásokat támasztanak a célpiac tagjai egy keleti popkultúra alapú rendezvénnyel szemben. Kutatása annak, hogy mely programok vonzanak a legtöbb látogatót, illetve mely programokra hajlandóak a legtöbb pénzt kifizetni. Feltárása annak, hogy mik azok a negatívumok, amik arra kényszerítik a célpiac tagjait, hogy érdeklődésüket egyre inkább elveszítve ne jelenjenek meg több ilyen jellegű rendezvényen. Motivációk kutatása/elemzése és minél jobb megértése. Célom az is, hogy kifejezetten a Mondocon-nal kapcsolatban kutassam/elemezzem a fogyasztók változtatásokkal kapcsolatos igényeit, és a TDK munkám végén ajánlással szolgálhassak a Mondocon rendezői számára a minél kiválóbb programterv összeállításának az érdekében. Személyesen is érdekel engem a keleti popkultúra, rendszeresen nézek animéket és több alkalommal vettem már részt a hazai Mondocon rendezvényen. Kutatási kérdéseim a következők:Milyen programokra a legnagyobb az igény a keleti popkultúra alapú rendezvényeken? Milyen változtatásokat érdemes eszközölni a Mondocon esetében?Milyen termékek profitábilisak a keleti popkultúra alapú rendezvények kapcsán? A kutatásom módszertanaként a TDK munkámhoz interjúkat (egy rendezvényszervezővel, és egy anime és manga témájú közösség vezetőjével), illetve kérdőíves adatgyűjtést (166 fővel) alkalmazok a keleti popkultúra alapú rendezvények fogyasztói igényeinek kutatása céljából. Ezek a kutatási módszerek lehetővé teszik a célpiac véleményeinek és elvárásainak mélyebb megértését, valamint lehetőséget nyújtanak a célcsoport nagyméretű mintájának bevonására és így nagy mennyiségű adat megszerzésére. Az interjúk és a kérdőívek kombinációjának a segítségével átfogóbb képet adhat TDK munkám ezen rendezvények fogyasztói preferenciáiról Magyarországon, és ezek az eredmények hozzájárulhatnak a rendezvényszervezők munkájához. Természetesen a 166 fővel készült kérdőívem nem reprezentatív. Kulcsszavak: keleti popkultúra, rendezvények, anime, manga, k-pop, programok, fogyasztók, Mondocon
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Turizmus Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | TDK dolgozat |
---|---|
Kulcsszavak: | Kelet-Ázsia, kultúra, rendezvények, rendezvényszervezés, Távol-Kelet |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Már. 22. 12:52 |
Utolsó módosítás: | 2024. Már. 22. 12:52 |
Actions (login required)
Tétel nézet |