A közösségi média szerepe és a hazai fogyasztók könyvvásárlási szokásai - Bookstagram

Valentin Réka (2023) A közösségi média szerepe és a hazai fogyasztók könyvvásárlási szokásai - Bookstagram. Faculty of Commerce, Catering and Tourism. (Unpublished)

[thumbnail of Valentin_Réka_KVIK.pdf] PDF
Valentin_Réka_KVIK.pdf
Hozzáférés joga: Available at the computers of the University

Download (1MB)
[thumbnail of Valentin_Réka_KVIK.docx] Microsoft Word (OpenXML)
Valentin_Réka_KVIK.docx
Hozzáférés joga: Available at the computers of the University

Download (16kB)
[thumbnail of Valentin_Reka_KVIK_MZS.pdf] PDF
Valentin_Reka_KVIK_MZS.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (457kB)
[thumbnail of Valentin_Réka_KVIK_TK.pdf] PDF
Valentin_Réka_KVIK_TK.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (91kB)

Abstract

A dolgozatomban bemutattam a marketingkommunikációt, a közösségi média platformokat és az Instagramon jelenlevő #bookstagram oldalakat, akik az olvasás népszerűsítésére törekednek. A könyvkiadók és az írók is meglátták bennük a lehetőséget, ezért sokaknak úgynevezett recenziós könyveket biztosítanak. A kutatásom során nemcsak ezeknek az oldalaknak a működését írtam le, hanem a saját Bookstagram oldalamat is elemeztem.A vizsgálatom célja az volt, hogy kiderítsem mennyiben befolyásolja az olvasók könyvvásárlási szokásait a közösségi médiában jelenlévő könyves oldalak jelenléte és az azokon megjelenő szubjektív könyvvélemények, könyvkritikák. Továbbá érdekelt még az is, hogy az olvasók milyen mértékben bíznak meg az olvasásnépszerűsítők értékeléseiben, különösképpen a recenziós példányok tekintetében. Ugyanakkor azt is fontosnak tartottam megismerni, hogy az emberek szerint mi adja egy #bookstagram oldal hitelességét. Illetve szerettem volna feltérképezni azt is, hogy a kiadóknak és az íróknak valóban megéri-e a „könyves influenszerekkel” reklámozni a könyveiket, érzékelhető-e az eladásban, ha megjelenik például egy bookstagrammer általi hirdetés.A primer kutatásom során kétféle módszert alkalmaztam, melyek közül az egyik kvantitatív, a másik kvalitatív. A felmérés első szakaszában online kérdőíves vizsgálatot végeztem az olvasók és a bookstagrammerek körében. A kérdőívet felépítésileg négy szakaszra bontottam: könyvolvasási és könyvvásárlási szokások; olvasókhoz vagy bookstagrammerekhez való kérdések; hitelesség témaköre; demográfiai kérdések. A kitöltők számra több online, könyvekkel foglalkozó felületen és a saját #bookstagram oldalamon tettem elérhetővé, melyre körülbelül egy hónapig (augusztus 29.-október 5.) lehetett válaszokat beküldeni. Ez alatt az idő alatt összesen 374 főtől érkezett kitöltés. Ezenkívül felvettem a kapcsolatot egy kiadó marketingesével és egy íróval is, akikkel egy-egy kötetlen interjú keretében beszélgettem.A kutatás során azt derült ki, hogy az embereket valóban befolyásolják ezek a vélemények, de más fontos tényezők is hatással vannak rájuk. A hitelesség témakörénél feltett kérdések alapján úgy tűnik, hogy a kitöltők jobban megbíznak azokban az oldalakban, ahol egyáltalán nincs reklám, azaz recenziós könyv. A hitelességet sokak szerint egy jó értékelés, az átlátható és stabil jelenlét, valamint a posztok minősége és részletessége. A kiadó marketingese szerint az, hogy megéri vagy sem, mindig a jelenleg uralkodó trenden múlik.

Institution

Budapest Business University

Kar

Faculty of Commerce, Catering and Tourism

Department

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

UNSPECIFIED

Szak

Kereskedelem és marketing

Item Type: Students’ Scientific Association paper
Uncontrolled Keywords: Bookstagram, fogyasztói magatartás, influenszer marketing, közösségi média marketing, marketing, marketingkommunikáció
SWORD Depositor: User Archive
Depositing User: User Archive
Date Deposited: 2024. Mar. 22. 12:52
Last Modified: 2024. Mar. 22. 12:52

Actions (login required)

View Item View Item