Valentin Réka (2023) A közösségi média szerepe és a hazai fogyasztók könyvvásárlási szokásai - Bookstagram. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar. (Kéziratban)
PDF
Valentin_Réka_KVIK.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
Microsoft Word
Valentin_Réka_KVIK.docx Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (16kB) |
|
PDF
Valentin_Reka_KVIK_MZS.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (457kB) |
|
PDF
Valentin_Réka_KVIK_TK.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (91kB) |
Absztrakt (kivonat)
A dolgozatomban bemutattam a marketingkommunikációt, a közösségi média platformokat és az Instagramon jelenlevő #bookstagram oldalakat, akik az olvasás népszerűsítésére törekednek. A könyvkiadók és az írók is meglátták bennük a lehetőséget, ezért sokaknak úgynevezett recenziós könyveket biztosítanak. A kutatásom során nemcsak ezeknek az oldalaknak a működését írtam le, hanem a saját Bookstagram oldalamat is elemeztem.A vizsgálatom célja az volt, hogy kiderítsem mennyiben befolyásolja az olvasók könyvvásárlási szokásait a közösségi médiában jelenlévő könyves oldalak jelenléte és az azokon megjelenő szubjektív könyvvélemények, könyvkritikák. Továbbá érdekelt még az is, hogy az olvasók milyen mértékben bíznak meg az olvasásnépszerűsítők értékeléseiben, különösképpen a recenziós példányok tekintetében. Ugyanakkor azt is fontosnak tartottam megismerni, hogy az emberek szerint mi adja egy #bookstagram oldal hitelességét. Illetve szerettem volna feltérképezni azt is, hogy a kiadóknak és az íróknak valóban megéri-e a „könyves influenszerekkel” reklámozni a könyveiket, érzékelhető-e az eladásban, ha megjelenik például egy bookstagrammer általi hirdetés.A primer kutatásom során kétféle módszert alkalmaztam, melyek közül az egyik kvantitatív, a másik kvalitatív. A felmérés első szakaszában online kérdőíves vizsgálatot végeztem az olvasók és a bookstagrammerek körében. A kérdőívet felépítésileg négy szakaszra bontottam: könyvolvasási és könyvvásárlási szokások; olvasókhoz vagy bookstagrammerekhez való kérdések; hitelesség témaköre; demográfiai kérdések. A kitöltők számra több online, könyvekkel foglalkozó felületen és a saját #bookstagram oldalamon tettem elérhetővé, melyre körülbelül egy hónapig (augusztus 29.-október 5.) lehetett válaszokat beküldeni. Ez alatt az idő alatt összesen 374 főtől érkezett kitöltés. Ezenkívül felvettem a kapcsolatot egy kiadó marketingesével és egy íróval is, akikkel egy-egy kötetlen interjú keretében beszélgettem.A kutatás során azt derült ki, hogy az embereket valóban befolyásolják ezek a vélemények, de más fontos tényezők is hatással vannak rájuk. A hitelesség témakörénél feltett kérdések alapján úgy tűnik, hogy a kitöltők jobban megbíznak azokban az oldalakban, ahol egyáltalán nincs reklám, azaz recenziós könyv. A hitelességet sokak szerint egy jó értékelés, az átlátható és stabil jelenlét, valamint a posztok minősége és részletessége. A kiadó marketingese szerint az, hogy megéri vagy sem, mindig a jelenleg uralkodó trenden múlik.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Kereskedelem Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | TDK dolgozat |
---|---|
Kulcsszavak: | Bookstagram, fogyasztói magatartás, influenszer marketing, közösségi média marketing, marketing, marketingkommunikáció |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Már. 22. 12:52 |
Utolsó módosítás: | 2024. Már. 22. 12:52 |
Actions (login required)
Tétel nézet |