Horváth Anna Zsófia (2023) Frizura minden áron? Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)
PDF
Horváth_Magó_KKK.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (494kB) |
|
Microsoft Word
Horváth_Magó_KKK.docx Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (16kB) |
|
PDF
Bíralati_lap_Horváth_Magó_2023.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (94kB) |
|
PDF
Horvath Anna_Magó Réka_Dolgozat_biralat_2023_NP.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (99kB) |
|
PDF
Horváth_Anna_Zsófia__biralati_lap_2023.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (81kB) |
Absztrakt (kivonat)
HORVÁTH ANNA ZSÓFIAMAGÓ RÉKAKonzulens:5. aktív félévDr. Rimóczi CsillaKereskedelem és Marketingegyetemi docensBGE KKKBGE KKKFRIZURA MINDEN ÁRON?A szépségipar célja, hogy elfedje, ami előnytelen és kiemelje, ami szép. De minden áron? A dolgozatunk témájául a szépségipari szolgáltatásokat választottuk, ezen belül is a fodrászati szolgáltatáson keresztül szeretnénk bemutatni, miként változtak a tendenciák a válság hatására. Témánk kiválasztásában közrejátszó szerepek között volt, hogy olyan kérdéskörökkel foglalkozzunk, ami minket is érdekel, közel áll hozzánk és aktualitását illetően megfelelő. Fodrászati szolgáltatást az emberek többsége igénybe vesz és nem mellesleg a szépségipar azon szolgáltatásszektorok közé tartozik, amely a legjobb ütemben fejlődő ipar. Szeretnénk megvizsgálni, hogyan változott a fogyasztói magatartás a fodrászati szolgáltatások révén a válság hatásaira. Hogyan változtak a szolgáltatások árai, valamint hogyan reagáltak a vállalkozók a nehézségekre. Mennyire nagy az igény a fodrászati szolgáltatások iránt, változott-e az elvárás a válság hatásaira?A dolgozatunkhoz primer és szekunder kutatást is egyaránt felhasználtunk. Először szakirodalmi áttekintést végeztünk, fő témánk az volt, hogy a 2020-as világjárvány, a jelenleg is zajló orosz-ukrán háború, valamint a folyamatos gazdasági változások milyen hatást gyakoroltak és milyen hatásai vannak még mindig a szépségiparra, azon belül pedig a fodrászokra. Úgy gondoljuk, hogy a szépségiparban működő, szolgáltatásokat nyújtó vállalkozásoknak volt az egyik legnehezebb dolguk, amikor hirtelen megjelent a Covid-19 járvány, hiszen sok vállalkozással ellentétben ők nem tehették meg, hogy áttérnek az e-kereskedelemre. Célunk volt, hogy a fodrászokra fókuszálva pontosabban megismerjük, hogy milyen volt a helyzetük, hogyan élték meg a válságot, milyen változások érték őket. A szakirodalmi áttekintés mellett mélyinterjúkat is készítettünk.Összességében annak ellenére, hogy a pandémia és a háború miatt kialakult gazdasági válság nehezen érintette a fodrászként tevékenykedő vállalkozókat, kitűnően ugrották meg az akadályokat a vállalkozásukat tekintve maradandó károsodás nélkül. A jelenlegi orosz-ukrán háború miatt fennálló gazdasági helyzet sem könnyíti meg a dolgukat, a magas infláció miatt a fodrászati cikkek beszerzési árai igencsak megugrottak. Erre a fodrászok többsége áremeléssel reagált, de ennek ellenére sem csökkent az emberek érdeklődése a szolgáltatásaik iránt, ami jól mutatja, hogy ennek a szakmának mindig lesz helye, erre mindig lesz kereslet, még ha idővel akár ,,luxus szolgáltatássá” is válhat, ha ilyen drasztikus áremelkedések lesznek a jövőben is. Ez kevésbé jó hír a fogyasztóknak, ezzel szemben a fodrászoknak egy biztos jövőt, megélhetést biztosít.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | TDK dolgozat |
---|---|
Kulcsszavak: | fodrászat, gazdaság, koronavírus-járvány (COVID-19), szépségipar, szolgáltatások, válság |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Már. 22. 12:52 |
Utolsó módosítás: | 2024. Már. 22. 12:52 |
Actions (login required)
Tétel nézet |