Fenntarthatósági ígéretek és a fogyasztói tudatosság a webkorszakban: A média platformok szerepe és kommunikációja

Jávor Babett Bianka (2023) Fenntarthatósági ígéretek és a fogyasztói tudatosság a webkorszakban: A média platformok szerepe és kommunikációja. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of TDK_2023_J_Babett_K _Csenge.pdf] PDF
TDK_2023_J_Babett_K _Csenge.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (554kB)
[thumbnail of rezume_2023_J_Babett_K_Csenge.docx] Microsoft Word
rezume_2023_J_Babett_K_Csenge.docx
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (16kB)
[thumbnail of TDK_Biralat_JávorBabett_2023nov._KÉSZ.pdf] PDF
TDK_Biralat_JávorBabett_2023nov._KÉSZ.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (129kB)
[thumbnail of Jávor_Kertesi_Dolgozat_biralati_lap_2023.pdf] PDF
Jávor_Kertesi_Dolgozat_biralati_lap_2023.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (110kB)

Absztrakt (kivonat)

A 2010-es évektől kezdve egyre nőtt az érdeklődés a környezetvédelem és fenntarthatóság témájában (Sas, 2018), ami egyre inkább központi szerepet játszik a média és a vállalatok kommunikációjában is. Kutatásunk központi kérdése, hogy a média és a cégek valóban elkötelezettek-e a környezetvédelemmel és fenntarthatósággal kapcsolatban, vagy csupán kihasználják-e ezeket a népszerű témákat imázsuk és reputációjuk javítása céljából. Dolgozatunk fő fókuszában az online platformokon történő kommunikáció áll, amelyet a 2020-as évektől figyeltünk meg. Elemzésünk során számos, szakmájában elismert kutató munkájára támaszkodtunk. Továbbá olyan tanulmányokat használtunk fel, amelyek a vásárlói attitűdöket, a befolyásolásra alkalmas stratégiákat analizálják.Kiemelten foglalkoztunk a kognitív disszonancia jelenségével, illetve a koronavírus járvány hatásával az online reklámozás terén. Az egyre népszerűbb influencer kommunikációt is elemeztük, ahol a téma kapcsán azt a kérdést jártuk körül, hogy összeegyeztethető-e a reklámozás és a környezetvédelem. Kutatásunk deskriptív módszerrel vizsgálja, hogy kontextus függvényében mit jelent a fenntarthatóság, valamint a marketingkommunikáció hogyan használhatja fel a témát saját céljainak elérése érdekében. Az online kommunikációs formák fejlődése és trendjei, valamint ennek környezetében történő térnyerése is alapos vizsgálat tárgyát képezi. Részletesen elemzi a manipulációs trükköket és azt, hogyan járulhatnak hozzá ezek a "greenwashing" jelenség kialakulásához. A kutatás segít megérteni a média és a vállalatok szerepét a fenntarthatóság népszerűsítésében és mélyebb betekintést enged a mai marketingkörnyezethez. Zárásképpen áttekintésre került a svéd óriás vállalat, a H&M környezetvédelmi kommunikációja és annak problémái.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Kommunikáció Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kommunikáció és médiatudomány

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Zelena András
Belső
egyetemi docens; Kommunikáció Tanszék; KKK

Mű típusa: TDK dolgozat
Kulcsszavak: befolyásolás, fenntarthatóság, kommunikáció, koronavírus-járvány (COVID-19), online reklám
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Már. 22. 12:52
Utolsó módosítás: 2024. Már. 22. 12:52

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet