Jávor Babett Bianka (2023) Fenntarthatósági ígéretek és a fogyasztói tudatosság a webkorszakban: A média platformok szerepe és kommunikációja. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)
PDF
TDK_2023_J_Babett_K _Csenge.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (554kB) |
|
Microsoft Word
rezume_2023_J_Babett_K_Csenge.docx Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (16kB) |
|
PDF
TDK_Biralat_JávorBabett_2023nov._KÉSZ.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (129kB) |
|
PDF
Jávor_Kertesi_Dolgozat_biralati_lap_2023.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (110kB) |
Absztrakt (kivonat)
A 2010-es évektől kezdve egyre nőtt az érdeklődés a környezetvédelem és fenntarthatóság témájában (Sas, 2018), ami egyre inkább központi szerepet játszik a média és a vállalatok kommunikációjában is. Kutatásunk központi kérdése, hogy a média és a cégek valóban elkötelezettek-e a környezetvédelemmel és fenntarthatósággal kapcsolatban, vagy csupán kihasználják-e ezeket a népszerű témákat imázsuk és reputációjuk javítása céljából. Dolgozatunk fő fókuszában az online platformokon történő kommunikáció áll, amelyet a 2020-as évektől figyeltünk meg. Elemzésünk során számos, szakmájában elismert kutató munkájára támaszkodtunk. Továbbá olyan tanulmányokat használtunk fel, amelyek a vásárlói attitűdöket, a befolyásolásra alkalmas stratégiákat analizálják.Kiemelten foglalkoztunk a kognitív disszonancia jelenségével, illetve a koronavírus járvány hatásával az online reklámozás terén. Az egyre népszerűbb influencer kommunikációt is elemeztük, ahol a téma kapcsán azt a kérdést jártuk körül, hogy összeegyeztethető-e a reklámozás és a környezetvédelem. Kutatásunk deskriptív módszerrel vizsgálja, hogy kontextus függvényében mit jelent a fenntarthatóság, valamint a marketingkommunikáció hogyan használhatja fel a témát saját céljainak elérése érdekében. Az online kommunikációs formák fejlődése és trendjei, valamint ennek környezetében történő térnyerése is alapos vizsgálat tárgyát képezi. Részletesen elemzi a manipulációs trükköket és azt, hogyan járulhatnak hozzá ezek a "greenwashing" jelenség kialakulásához. A kutatás segít megérteni a média és a vállalatok szerepét a fenntarthatóság népszerűsítésében és mélyebb betekintést enged a mai marketingkörnyezethez. Zárásképpen áttekintésre került a svéd óriás vállalat, a H&M környezetvédelmi kommunikációja és annak problémái.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Kommunikáció Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | TDK dolgozat |
---|---|
Kulcsszavak: | befolyásolás, fenntarthatóság, kommunikáció, koronavírus-járvány (COVID-19), online reklám |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Már. 22. 12:52 |
Utolsó módosítás: | 2024. Már. 22. 12:52 |
Actions (login required)
Tétel nézet |