A belföldi turizmus fellendítése "világutazók" körében: trendek és marketingstratégiák

Papp Dóra (2023) A belföldi turizmus fellendítése "világutazók" körében: trendek és marketingstratégiák. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Papp_Dóra_KKK.pdf] PDF
Papp_Dóra_KKK.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of Papp_Dóra_KKK.docx] Microsoft Word
Papp_Dóra_KKK.docx
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (45kB)
[thumbnail of Papp_Dora_biralat.pdf] PDF
Papp_Dora_biralat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (81kB)
[thumbnail of KI_ Papp Dóra_TDK_biralati_lap_2023.pdf] PDF
KI_ Papp Dóra_TDK_biralati_lap_2023.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (523kB)

Absztrakt (kivonat)

Tárgyak helyett élményeket gyűjt, a telefonja tele van szebbnél szebb tengerparti képekkel és nagyvárosokkal. A keresési előzményeiben újabb és újabb repjegyek kutatása szerepel, és idén már 3 új országban járt. Ilyen egy igazi világutazó, akiről soha nem tudják a barátai, hogy éppen melyik országban jár, vagy mikor lesz otthon. De vajon ezek a személyek mindent láttak már hazánkban azért utaznak inkább külföldre, vagy a belföldi desztinációk már túlságosan unalmasak számukra? Hogyan lehet őket néha maradásra bírni és egy belföldi utazásra csábítani? Kutatásomban azt vizsgálom, hogy a belföldi turizmust hogyan lehetne vonzóvá tenni a „világutazók” számára. A dolgozatomban elemzem a turizmus helyzetét nemzetközi szinten és Magyarországon egyaránt. Megismerem a turizmusra jellemző trendeket, amelyek nemzetközi szinten jelen vannak, vagy kimondottan hazánkra jellemzőek. Fontosnak tartom a turizmusmarketing jelentőségét, különös tekintettel arra, hogy a hazai turizmus szereplői milyen módon kommunikálnak a lehetséges igénybevevőkkel. A kutatásom második felében primer kutatást készítettem kérdőív, illetve interjúk formájában. A kérdőív segítségemre volt abban, hogy megismerjem a kitöltők utazási szokásait, és az utazásaikra vonatkozó befolyásoló tényezőket. A kérdőívet több mint 200 fő töltötte ki, vegyes korosztályból, és különböző utazási szokásokkal rendelkező személyek, mivel az önkéntes kiválasztás módszerét alkalmaztam, a közösségi oldalak segítségével. A másik eszköz melynek segítségével még inkább szeretnék belelátni az utazók igényeibe, az interjúk. A kutatásom primer része a kérdőív mellett olyan interjúkkal egészül ki, melyek a turizmus másik oldalát mutatják be. Az interjú alanyok között található influencer, vállalkozó, illetve a Magyar Turisztikai Ügynökség is hozzájárul a dolgozatom eredményességéhez. Kutatásom végén kiderül, hogyan utaznak a világutazók, mi motiválja őket, és hogyan lehet megszólítani őket. Megvizsgáltam a különböző marketingeszközök eredményességét, és ezek alapján teszek javaslatot további fejlesztésekre a belföldi turizmusra való magasabb igény elérése érdekében.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Marketing

Mű típusa: TDK dolgozat
Kulcsszavak: belföldi turizmus, marketing, marketingstratégiák, trendek, turizmus
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Már. 22. 12:52
Utolsó módosítás: 2024. Már. 22. 12:52

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet