Virtuális bevásárlóközpont vagy veszélyzóna? - Az online vásárlásban rejlő kockázatok és az ebbe fektetett bizalom

Pál Máté (2023) Virtuális bevásárlóközpont vagy veszélyzóna? - Az online vásárlásban rejlő kockázatok és az ebbe fektetett bizalom. Pénzügyi és Számviteli Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Pal_Mate_PSZK.pdf] PDF
Pal_Mate_PSZK.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (3MB)
[thumbnail of Pal_Mate_PSZK_rezümé.docx] Microsoft Word
Pal_Mate_PSZK_rezümé.docx
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (16kB)
[thumbnail of Bírálat_Pal_Mate.pdf] PDF
Bírálat_Pal_Mate.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (966kB)
[thumbnail of Pál Máté Dolgozat_biralati_lap_2023.pdf] PDF
Pál Máté Dolgozat_biralati_lap_2023.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (146kB)

Absztrakt (kivonat)

A szüntelenül gyorsuló mindennapokban egyre több fogyasztó dönt az online vásárlás mellett. Ennek okai lehetnek a szüntelenül fejlődő technikai infrastruktúra, illetve a 2019-ben kezdődött pandémia, amely tovább ösztönzi az online kereskedelem terjedését. Ebből adódóan merült fel bennem az a kérdés, hogy mennyire vannak tisztában a fogyasztók az online vásárlás esetleges veszélyeivel, csalási lehetőségeivel, valamint milyen mértékű bizalommal rendelkeznek az online vásárlásokat illetően. Kutatásom során kifejezetten a B2C (Business-to-costumer) modell lehetőségét vizsgáltam a fogyasztók védelme érdekében. Először a szekunder adatokra támaszkodva feltérképeztem az online vásárlás során felmerülő kockázatot és átverési lehetőségeket. Ehhez statisztikai adatokat és különböző szakirodalmakat használtam. Majd a primer kutatásomban górcső alá vettem a fogyasztók magatartását, melyet egyrészt fókuszcsoportos kutatások formájában kvalitatív technikával kutatok. Ezt a kutatási formát azért választottam, ugyanis első körben szerettem volna egy átfogóbb képet kapni egy kisebb szakértői csoport véleménye alapján. Mindemellett irányított kérdésekkel meg szerettem volna tudni, hogy a választott célcsoportok, milyen kockázatokat támasztanak az online vásárláshoz. Megfigyeléseim alapján azt tapasztaltam, hogy különböző korosztályok között jelentős eltérések mutatkoznak. A kor előrehaladtával az informatikai és pénzügyi tudás fokozatosan csorbul. Ezzel párhuzamosan az online fizetések iránti bizalom is csökken a kor előrehaladtával. Másrészt vegyes kutatási technikát alkalmazva online fogyasztói véleményeket elemeztem. Ehhez a fókuszcsoportos beszélgetések során használt, hazai, jó hírnévvel rendelkező e-kereskedelmi weboldalt választottam. A tartalomelemzés segítségével egyértelműen kimutatható a fogyasztók elégedettlensége az oldallal kapcsolatban. Tanulmányom összegzését a folyamatban lévő kvantitatív kérdőíves kutatásommal kívánom zárni. Itt részletezem majd ennek struktúráját, amelyet a próbatesztelés és a több szakértői vélemény alapján alakult ki. Dolgozatomban korábbi kutatások és a szakirodalom közötti kapcsolatok is megfigyelhetők.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Üzleti Gazdaságtan Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdaságinformatikus

Mű típusa: TDK dolgozat
Kulcsszavak: bizalom, elektronikus kereskedelem - online kereskedelem, elektronikus vásárlás - online vásárlás, fogyasztói maga, kockázat
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Már. 22. 12:52
Utolsó módosítás: 2024. Már. 22. 12:52

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet