Nyiri Attila (2023) Jobban ismer, mint én saját magam? Mi a határ a személyes információk marketing célú felhasználására? Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)
PDF
Nyiri_Attila_KKK.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (568kB) |
|
Microsoft Word
Nyiri_Attila_KKK.docx Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (16kB) |
|
PDF
Nyiri Attila.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (117kB) |
|
PDF
Nyiri_Attila__biralati_lap_2023.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (82kB) |
Absztrakt (kivonat)
Kutatásomban a felhasználók körében megjelenő személyre szabott hirdetéseket vizsgálom. Úgy gondolom, hogy a téma aktuális, hiszen a digitális marketingnek egyre nagyobb szerepe van a felhasználók körében. Rengeteg adatot dolgozunk fel nap mint nap az online szférában, és nem mindegy, hogy ezek hasznosak számunkra, vagy az időnket rabolják. Egyre nagyobb szerepe van a felhasználói élmény javításának és a felhasználókkal való interakcióknak, a technológia fejlődése, a vásárlói elvárások és az adatok hatalma miatt. A kutatásomban arra szeretnék választ kapni, hogy a felhasználók szerint hol húzódik az a határ, amikor még hozzájárulnak ahhoz, hogy az online megosztott személyes adataikat marketing célra, személyre szabott hirdetések formájában felhasználják. A kérdés megválaszolásához primer és szekunder kutatást is végezek. A szekunder kutatás során előbb hazai és nemzetközi szakirodalom alapján ismertetem a kutatás szempontjából legfontosabb kérdéseket (mint a reklám evolúciója, a transzparens reklámozás, a személyre szabott hirdetések, ezek előnyei és hátrányai, illetve az ezekkel kapcsolatban felmerülő adatvédelmi aggályok). A primer kutatásban az általam készített online kérdőív adatait interpretálom. Ebben a vásárlási szokásokat vizsgáltam: legfőképpen az érdekelt, hogy mit gondolnak a felhasználók a személyes adataik felhasználásáról és hogy mennyire tájékozottak az adatvédelemmel kapcsolatban, hasznosnak tartják-e a személyre szabott hirdetéseket, ezek milyen reakciókat váltanak ki és hogy kell-e szabályozni ezeknek a működését. A kutatásom eredményeit összegezve úgy érvelek, hogy a személyre szabott hirdetéseket a válaszadóim többsége hasznosnak találja, rendszeresen használják ezeket új tartalmak, kedvezmények és információszerzés céljából, azonban meg kell húzni bizonyos határokat a személyes információk felhasználásával, és hogy a legcélravezetőbb az lenne, ha ez a folyamat transzparens lenne.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Kommunikáció Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | TDK dolgozat |
---|---|
Kulcsszavak: | adatfeldolgozás, GDPR (General Data Protection Regulation), hirdetések, internetes reklám(ok), mesterséges intelligencia, online reklám, reklám, személyre szabott hirdetés, transzparens reklámozás |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Már. 22. 12:52 |
Utolsó módosítás: | 2024. Már. 22. 12:52 |
Actions (login required)
Tétel nézet |