Jobban ismer, mint én saját magam? Mi a határ a személyes információk marketing célú felhasználására?

Nyiri Attila (2023) Jobban ismer, mint én saját magam? Mi a határ a személyes információk marketing célú felhasználására? Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Nyiri_Attila_KKK.pdf] PDF
Nyiri_Attila_KKK.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (568kB)
[thumbnail of Nyiri_Attila_KKK.docx] Microsoft Word
Nyiri_Attila_KKK.docx
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (16kB)
[thumbnail of Nyiri Attila.pdf] PDF
Nyiri Attila.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (117kB)
[thumbnail of Nyiri_Attila__biralati_lap_2023.pdf] PDF
Nyiri_Attila__biralati_lap_2023.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (82kB)

Absztrakt (kivonat)

Kutatásomban a felhasználók körében megjelenő személyre szabott hirdetéseket vizsgálom. Úgy gondolom, hogy a téma aktuális, hiszen a digitális marketingnek egyre nagyobb szerepe van a felhasználók körében. Rengeteg adatot dolgozunk fel nap mint nap az online szférában, és nem mindegy, hogy ezek hasznosak számunkra, vagy az időnket rabolják. Egyre nagyobb szerepe van a felhasználói élmény javításának és a felhasználókkal való interakcióknak, a technológia fejlődése, a vásárlói elvárások és az adatok hatalma miatt. A kutatásomban arra szeretnék választ kapni, hogy a felhasználók szerint hol húzódik az a határ, amikor még hozzájárulnak ahhoz, hogy az online megosztott személyes adataikat marketing célra, személyre szabott hirdetések formájában felhasználják. A kérdés megválaszolásához primer és szekunder kutatást is végezek. A szekunder kutatás során előbb hazai és nemzetközi szakirodalom alapján ismertetem a kutatás szempontjából legfontosabb kérdéseket (mint a reklám evolúciója, a transzparens reklámozás, a személyre szabott hirdetések, ezek előnyei és hátrányai, illetve az ezekkel kapcsolatban felmerülő adatvédelmi aggályok). A primer kutatásban az általam készített online kérdőív adatait interpretálom. Ebben a vásárlási szokásokat vizsgáltam: legfőképpen az érdekelt, hogy mit gondolnak a felhasználók a személyes adataik felhasználásáról és hogy mennyire tájékozottak az adatvédelemmel kapcsolatban, hasznosnak tartják-e a személyre szabott hirdetéseket, ezek milyen reakciókat váltanak ki és hogy kell-e szabályozni ezeknek a működését. A kutatásom eredményeit összegezve úgy érvelek, hogy a személyre szabott hirdetéseket a válaszadóim többsége hasznosnak találja, rendszeresen használják ezeket új tartalmak, kedvezmények és információszerzés céljából, azonban meg kell húzni bizonyos határokat a személyes információk felhasználásával, és hogy a legcélravezetőbb az lenne, ha ez a folyamat transzparens lenne.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Kommunikáció Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Nemzetközi gazdálkodás

Mű típusa: TDK dolgozat
Kulcsszavak: adatfeldolgozás, GDPR (General Data Protection Regulation), hirdetések, internetes reklám(ok), mesterséges intelligencia, online reklám, reklám, személyre szabott hirdetés, transzparens reklámozás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Már. 22. 12:52
Utolsó módosítás: 2024. Már. 22. 12:52

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet