A diszkont és a hálózatos légitársaságok közötti profit rentabilitás különbsége az Európai Unióban a légiközlekedés konszolidációja fényében

Virágh Bence (2023) A diszkont és a hálózatos légitársaságok közötti profit rentabilitás különbsége az Európai Unióban a légiközlekedés konszolidációja fényében. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Virágh_Bence_KKK.pdf] PDF
Virágh_Bence_KKK.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (3MB)
[thumbnail of Virágh_Bence_KKK.docx] Microsoft Word
Virágh_Bence_KKK.docx
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (20kB)
[thumbnail of TDK_Dolgozat_biralati_lap_Virágh Bence 2023.pdf] PDF
TDK_Dolgozat_biralati_lap_Virágh Bence 2023.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (176kB)
[thumbnail of Virágh Bence-tdk-Dolgozat_biralati_lap_2023.pdf] PDF
Virágh Bence-tdk-Dolgozat_biralati_lap_2023.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (562kB)

Absztrakt (kivonat)

Az utóbbi években kiemelten sújtotta a légiközlekedési iparágat először a COVID-19 és annak hatásai, majd ezt követően az orosz-ukrán háború. A békeidőben is alacsony profit szinttel rendelkező légitársaságok közül vajon ki élheti ezt túl és ha túlélik, akkor miért? Valószínűbb-e, hogy az egyik működési modellben tevékenykedő cég rezisztensebb a környezeti hatásokra a másiknál? Kutatásomban a légitársaságok közötti szerkezetbeli különbségeket kívánom vizsgálni. Arra keresem a választ, hogy melyik működési modellben tevékenykedő légitársaságok a legprofitrentábilisabbak, illetve van-e összefüggés a nyereségtermelési képesség és a működési modell között. Ehhez nagyon fontos áttekinteni az egyes modellek sajátosságait, valamint megismerkedni az Európai Unióban zajló iparági folyamatokkal 2010-től napjainkig. Kutatási kérdéseim a következők: K1: Igaz-e, hogy az ultrafapados modellben működő légitársaságok a legprofitrentábilisabbak a légiközlekedési iparban az Európai Unióban? K2: A jól megalkotott költségstruktúra vagy a jól megalkotott értékesítési struktúra határozza meg a profitrentabilitás mértéket a működési modellek esetén? Kutatásomhoz induktív módszertant alkalmaztam. Kutatásom feltáró kutatás is egyben, mert hazánkban nagyon kevés publikáció található e specifikus témában, így sok külföldi forrást kívánok felhasználni, azonban ezek száma limitált. Elsősorban nemzetközi szekunder forrásokat használok fel, melyek nevesebb szaklapok a légiközlekedés területén. Magyar nyelven a minimális számú szakmai publikációnak köszönhetően csak a hazai vonatkozású témákhoz használom őket. Megfigyelésen alapuló kvalitatív primer kutatást is kívánok használni ábrák, diagrammok formájában. Ehhez saját empirikus tapasztalásomat és szakmai tudásomat használom fel. A végső várható következtetésem, hogy az ultradiszkont légitársaságok a legellenállóbbak a környezeti hatásokkal szemben, illetve a hálózatos légitársaságokhoz képest profitrentábilisabbak. Melyhez nagyban hozzájárul, hogy magasabb szabad készpénzállománnyal rendelkeznek. Egyaránt fontos a kiválóan kialakított költségstruktúra, valamint a jól megalkotott értékesítési modell.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Nemzetközi Gazdaságtan Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Nemzetközi gazdaság és gazdálkodás

Mű típusa: TDK dolgozat
Kulcsszavak: Európai Unió, konszolidáció, légiközlekedés, modell(ek), profitmaximalizálás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Már. 22. 12:51
Utolsó módosítás: 2024. Már. 22. 12:51

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet