A Disney+ piacra lépése

Tóth Anna Viktória (2023) A Disney+ piacra lépése. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Tóth_Anna_Viktória_KVIK.pdf]
Előnézet
PDF
Tóth_Anna_Viktória_KVIK.pdf

Download (3MB) | Előnézet
[thumbnail of Tóth_Anna_Viktória_KVIK.pdf] PDF
Tóth_Anna_Viktória_KVIK.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (3MB)
[thumbnail of Tóth Anna Viktória_KVIK.docx] Microsoft Word
Tóth Anna Viktória_KVIK.docx

Download (17kB)
[thumbnail of TothAnnaViktoria_KVIK_GE.pdf] PDF
TothAnnaViktoria_KVIK_GE.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (329kB)
[thumbnail of Tóth Anna_KVIK_Dolgozat_biralati_lap_2023.pdf] PDF
Tóth Anna_KVIK_Dolgozat_biralati_lap_2023.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (125kB)

Absztrakt (kivonat)

Tóth Anna ViktóriaKonzulens:7. aktív félévKegye KrisztinaKereskedelem és marketingEgyetemi óraadó tanárBGE KVIKBGE KVIKA DISNEY+ PIACRA LÉPÉSEA dolgozatban vizsgált kérdéstA dolgozatomban a fő vizsgált kérdés az volt, hogy a streaming világot ismerve, egy olyan hatalmas amerikai cég, mint a Disney,- aki ennyi tapasztalattal és erőforrással rendelkezik - miért lépte meg ilyen későn az innováció útján a következő lépést, a Disney+ szolgáltatás piacra dobását?A dolgozatomban bemutatom a Disney+ streaming platform piacra lépését és annak körülményeit, továbbá a Walt Disney Company-t illetve annak sokrétű globális tevékenységi körét, üzleti fejlődését, vállalati kultúráját több kontinenst érintve, pénzügyi hátterét és a mindennapi szórakoztatásra gyakorolt hatását, különös tekintettel a marketing tevékenységekre.2.A használt kutatásmódszertan bemutatásátKvantitatív kutatás terén főleg statisztikai és számszerű mérést végeztem a kérdőívben kapott válaszok alapján. Alkalmaztam sorrendi mérési skálát és intervallum skálát is, majd az adatszerzési módok közül a véletlenen alapuló kiválasztás módszerét használtam. Az adatgyűjtésre használt kérdőívem 33 kérdésből és 9 szakaszból állt, bár természetesen elágazódástól függően változott a kérdések száma.Az elért eredmények rövid ismertetését A kérdőívet mivel két nyelven, vagyis két külön kérdésort alkalmazva készítettem el, így összesen 1385 kitöltés érkezett. Az egyik nyilvánvalóan magyarul volt, erre 1052 kitöltés érkezett és a hazai Disney ismertséget és használati szokásokat térképeztem fel. Mivel az egyetemi éveim alatt részt vettem Erasmus programban is, így a másik kérdőívet angolul készítettem el (természetesen ugyanazok a kérdések, ugyanabban a sorrendben szerepeltek) és erre 333 válasz érkezett, 15 országból.2023. 10. 28., Budapest

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: TDK dolgozat
Kulcsszavak: Disney, Disney+, streaming, vállalati kultúra, Walt Disney Company
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Már. 22. 12:51
Utolsó módosítás: 2024. Már. 22. 12:51
URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/53792 URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/53792

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet