Jakab Nóra (2023) Zöld ellátási lánc menedzsment vizsgálata, motiváló és hátráltató tényezői egy nyomda szemszögéből. Pénzügyi és Számviteli Kar. (Kéziratban)
PDF
TDK dolgozat-Jakab Nóra.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (923kB) |
|
Microsoft Word
I. számú melléklet.docx Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (26kB) |
|
PDF
Jakab Nóra bírálat Lencsés Enikő.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (83kB) |
|
PDF
Jakab.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (563kB) |
Absztrakt (kivonat)
Mai korunk társadalma fogyasztói társadalomban él, ahol a vállalatok és ezáltal az emberek célja a növekvő számú termékek és szolgáltatások előállítása, használata és tulajdonlása. Így a gazdasági szereplők is eszerint az eszme szerint állítanak elő termékeket és nyújtanak szolgáltatásokat. Mindez a hagyományos lineáris gazdaság koncepciójához kapcsolódik, mely a termel-gyárt-eldob elven alapul, mely rengeteg anyag, energia és erőforrás felhasználását, sok esetben pazarlását jelenti. Azonban a környezet is csak véges erőforrásokkal rendelkezik, így fontos szemponttá válik annak védelme és őrizete. Itt kapcsolódik be a fenntarthatóság és az ezekhez tartozó fogalmak és gyakorlatok, melyek segítenek a vállalatoknak olyan módon működni, hogy azok ne okozzanak károkat se a gazdaságnak, társadalomnak, és legfőképpen a környezetnek sem. Az ellátási lánc menedzsment az 1990-es években kapott nagyobb hangsúlyt, egyre több cikk, folyóirat és tanulmány jelent és jelenik meg a témában. A 2000-es években kapcsolódott be a fenntarthatóság és a környezetvédelem az ellátási láncokba, mellyel új kutatási terület született: a fenntartható és a zöld ellátási lánc menedzsment. Utóbbit szűkebben, szorosabb meghatározásokkal illették, azonban hazai viszonylatban kevesebb kutatás jelent meg és a gyakorlatban sem elég elterjedt az alkalmazása. A TDK dolgozatban egy nyomdaipari vállalat esetében a következőkre keresem a választ: · Milyen motivációs tényezői vannak a zöld ellátási lánc menedzsment bevezetésének és alkalmazásának? · Melyek azok a tényezők, melyek akadályozzák a zöld ellátási lánc menedzsment integrálását, működtetését? Dolgozatomat szakirodalmi áttekintéssel kezdem, melyben először az alapfogalmakat szeretném tisztázni, mint a fenntarthatóság, ellátási lánc menedzsment, illetve fenntartható ellátási lánc menedzsment. Ezután térek át a zöld ellátási lánc menedzsment fogalmi meghatározására, majd ezt követi annak rövid története. Következő nagyobb bekezdésben ennek területeit és az ezekhez kapcsolódó zöld gyakorlatokat fogom bemutatni, majd további, ehhez szorosan kötődő tevékenységek témakörébe nyújtok betekintést, illetve alkalmazásának motiváló és hátráltató tényezőit gyűjtöm össze. Ezt követően az általam választott cég zöld gyakorlatait elemzem, javaslatokat nyújtok, illetve levonom a következtetéseket a velük készített mélyinterjú alapján.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | TDK dolgozat |
---|---|
Kulcsszavak: | ellátási lánc - ellátó hálózat, fenntartható fejlődés, fenntarthatóság, logisztika, nyomdaipar |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Már. 22. 12:51 |
Utolsó módosítás: | 2024. Már. 22. 12:51 |
Actions (login required)
Tétel nézet |