Túl a marketingen: A H&M fenntarthatóságának árnyoldala

Iklódi Anna Anita (2023) Túl a marketingen: A H&M fenntarthatóságának árnyoldala. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Iklodi_Kocsor_KKK.pdf] PDF
Iklodi_Kocsor_KKK.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (871kB)
[thumbnail of Iklodi_Kocsor_KKK.docx] Microsoft Word
Iklodi_Kocsor_KKK.docx
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (8kB)
[thumbnail of Dolgozat_biralati_lap_2023_Kocsor_Iklódi.pdf] PDF
Dolgozat_biralati_lap_2023_Kocsor_Iklódi.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (126kB)
[thumbnail of biralati_lap_2023_Iklódi - Kocsor.pdf] PDF
biralati_lap_2023_Iklódi - Kocsor.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (176kB)

Absztrakt (kivonat)

A dolgozatunk témájának középpontjában a zöldmosás, azaz a greenwashing jelenlétét vizsgáljuk meg a H&M vállalaton keresztül. Témaválasztásunk azért erre esett, mert számunkra és úgy vettük észre, hogy környezetünkben mások számára is egyre fontosabb a fenntarthatóság és a környezetvédelem, ami a ruhavásárlási szokásokban is megjelenik. A H&M vállalat számos módon és helyen hirdeti, hogy törekszik a fenntarthatóságra és ez fontos a cég számára, bár egy fast fashion cég lévén, mi szkeptikusan tekintettünk erre az állításra, így gondoltuk, hogy megvizsgáljuk ezt a témakört és utánanézünk mi a valóság.Célunk az volt, hogy primer és szekunder kutatásaink során mélyebb megértést szerezzünk a cég fenntarthatósági marketingjének befolyásoló erejére a fogyasztókra. Kutatásunkban arra keressük a választ, hogy a H&M valóban tartja-e a fenntarthatósági ígéreteit, vagy mindezek az állítások csak egy marketing stratégia. Arra is kitérünk, hogy mennyire fontos a környezettudatosság a fogyasztóknak, illetve, hogy mennyire tudatosak ruhavásárláskor, és ismerik-e zöldmosást, mint marketingstartégiát.A kérdéseinkre szekunder, illetve primer kutatásban kerestük a választ. A szekunder kutatásunk során kizárólag hiteles online és nyomtatott forrást használtunk, primer kutatásunkat pedig kérdőíves megkérdezéssel végeztük, amelynek adatait elemeztük, és következtetéseket vontunk le belőlük.Eredményként kaptuk, hogy bár tagadhatatlan, hogy a H&M törekvéseket tesz a fenntarthatóság felé, a cég üzleti modellje a nagy volumenre, a trend vezéreltségre és az alacsony költségekre épül, amelyek nem segítik elő a zöld üzleti gyakorlatot. Az alacsony árú ruhák gyors és nagy mennyiségű gyártása szintén nem járul hozzá a fenntartható gyártáshoz. Emelett felmerültek aggályok a márka munkakörülményeivel és gyakorlatával kapcsolatban is, beleértve a munkások bérének és jogainak kérdéseit, valamint az ellátási láncokban előforduló munkaügyi és emberi jogi sértéseket. A primer kutatásunkból kiderült, hogy a fogyasztók számára fontos a fenntarthatóság ruhavásárláskor és pozitívnak tartják a H&M törekvéseit, bár kételkedőek a cég fenntarthatósági állításaival szemben. A fenntarthatóság és a társadalmi felelősségvállalás terén további erőfeszítésekre van szükség annak érdekében, hogy a vállalat valódi fenntarthatóságot valósítson meg az üzleti gyakorlatában.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Nemzetközi Gazdaságtan Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Nemzetközi gazdálkodás

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Hrabovszki Ágnes Zsuzsa
Belső
főiskolai docens; Nemzetközi Kereskedelem és Logisztika Tanszék; KKK

Mű típusa: TDK dolgozat
Kulcsszavak: divat, fast fashion, fenntarthatóság, greenwashing, környezettudatosság, zöldmosás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Már. 22. 12:51
Utolsó módosítás: 2024. Már. 22. 12:51

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet