Iklódi Anna Anita (2023) Túl a marketingen: A H&M fenntarthatóságának árnyoldala. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)
PDF
Iklodi_Kocsor_KKK.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (871kB) |
|
Microsoft Word
Iklodi_Kocsor_KKK.docx Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (8kB) |
|
PDF
Dolgozat_biralati_lap_2023_Kocsor_Iklódi.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (126kB) |
|
PDF
biralati_lap_2023_Iklódi - Kocsor.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (176kB) |
Absztrakt (kivonat)
A dolgozatunk témájának középpontjában a zöldmosás, azaz a greenwashing jelenlétét vizsgáljuk meg a H&M vállalaton keresztül. Témaválasztásunk azért erre esett, mert számunkra és úgy vettük észre, hogy környezetünkben mások számára is egyre fontosabb a fenntarthatóság és a környezetvédelem, ami a ruhavásárlási szokásokban is megjelenik. A H&M vállalat számos módon és helyen hirdeti, hogy törekszik a fenntarthatóságra és ez fontos a cég számára, bár egy fast fashion cég lévén, mi szkeptikusan tekintettünk erre az állításra, így gondoltuk, hogy megvizsgáljuk ezt a témakört és utánanézünk mi a valóság.Célunk az volt, hogy primer és szekunder kutatásaink során mélyebb megértést szerezzünk a cég fenntarthatósági marketingjének befolyásoló erejére a fogyasztókra. Kutatásunkban arra keressük a választ, hogy a H&M valóban tartja-e a fenntarthatósági ígéreteit, vagy mindezek az állítások csak egy marketing stratégia. Arra is kitérünk, hogy mennyire fontos a környezettudatosság a fogyasztóknak, illetve, hogy mennyire tudatosak ruhavásárláskor, és ismerik-e zöldmosást, mint marketingstartégiát.A kérdéseinkre szekunder, illetve primer kutatásban kerestük a választ. A szekunder kutatásunk során kizárólag hiteles online és nyomtatott forrást használtunk, primer kutatásunkat pedig kérdőíves megkérdezéssel végeztük, amelynek adatait elemeztük, és következtetéseket vontunk le belőlük.Eredményként kaptuk, hogy bár tagadhatatlan, hogy a H&M törekvéseket tesz a fenntarthatóság felé, a cég üzleti modellje a nagy volumenre, a trend vezéreltségre és az alacsony költségekre épül, amelyek nem segítik elő a zöld üzleti gyakorlatot. Az alacsony árú ruhák gyors és nagy mennyiségű gyártása szintén nem járul hozzá a fenntartható gyártáshoz. Emelett felmerültek aggályok a márka munkakörülményeivel és gyakorlatával kapcsolatban is, beleértve a munkások bérének és jogainak kérdéseit, valamint az ellátási láncokban előforduló munkaügyi és emberi jogi sértéseket. A primer kutatásunkból kiderült, hogy a fogyasztók számára fontos a fenntarthatóság ruhavásárláskor és pozitívnak tartják a H&M törekvéseit, bár kételkedőek a cég fenntarthatósági állításaival szemben. A fenntarthatóság és a társadalmi felelősségvállalás terén további erőfeszítésekre van szükség annak érdekében, hogy a vállalat valódi fenntarthatóságot valósítson meg az üzleti gyakorlatában.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Nemzetközi Gazdaságtan Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | TDK dolgozat |
---|---|
Kulcsszavak: | divat, fast fashion, fenntarthatóság, greenwashing, környezettudatosság, zöldmosás |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Már. 22. 12:51 |
Utolsó módosítás: | 2024. Már. 22. 12:51 |
Actions (login required)
Tétel nézet |