Zöldrefestés, azaz megtévesztő marketing tevékenységek és hatásuk a fiatalok fogyasztói magatartására

Nagy Péter Domonkos (2023) Zöldrefestés, azaz megtévesztő marketing tevékenységek és hatásuk a fiatalok fogyasztói magatartására. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of TDK_Nagy_Péter_KVIK..pdf] PDF
TDK_Nagy_Péter_KVIK..pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (558kB)
[thumbnail of TDK_Nagy_Péter_KVIK_Csatolmány.docx] Microsoft Word
TDK_Nagy_Péter_KVIK_Csatolmány.docx
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (17kB)
[thumbnail of Dolgozat_biralati_lap_2023_NAgy_Péter_KA.pdf] PDF
Dolgozat_biralati_lap_2023_NAgy_Péter_KA.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (111kB)
[thumbnail of Nagy Péter Dolgozat_biralati_lap_2023_NP.pdf] PDF
Nagy Péter Dolgozat_biralati_lap_2023_NP.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (92kB)

Absztrakt (kivonat)

NAGY PÉTER DOMONKOS Konzulens:5. aktív félévDr. Szőke AndreaKereskedelem és Marketing főiskolai docensBGE KVIK BGE KVIKZÖLDREFESTÉS, AZAZ MEGTÉVESZTŐ MARKETING TEVÉKENYSÉGEK ÉS HATÁSUK A FIATALOK FOGYASZTÓI MAGATARTÁSÁRAA kutatás középpontjában a megtévesztő marketing áll, mely ugyan nem a közelmúltban alakult ki, azonban a mai piacon betöltött szerepe és negatív hatásai a természeti, társadalmi és vállalati környezetre tagadhatatlanok. A greenwashing a piaci viszonyok és az egyre inkább fenntartható irányba tartó vállalati és egyéni kereslet miatt nagyon elterjedt a vállalatok marketing tevékenységeiben.A greenwashing jelenség aláássa a valóban fenntartható törekvéseket és a fogyasztói bizalmat, valamint károsítja az etikus üzletműködést, ezért fel kell rá hívni a figyelmet. Annak érdekében, hogy a megtévesztő marketing elterjedését visszaszoríthassuk, fokoznunk kell a tudatosságot a fogyasztói magatartásban. Mivel a jövő generációja kulcsfontosságú szerepet tölt be ennek a helyzetnek az orvoslásában, így a hatásos fellépés érdekében jobban meg kell ismertetni ezt a jelenséget a fiatalokkal. Az etikátlan marketing a világ minden táján megtalálható, szerteágazóan a különböző iparágakban, de bizonyos lépések és általános stratégiák segíthetnek annak felismerésében.A dolgozat azt vizsgálja, hogy milyen eszközei fordulnak elő a zöldrefestésnek, valamint milyen stratégiákkal igyekeznek a cégek megtéveszteni a vásárlókat. A rendelkezésre álló forrásokból: fenntarthatósági jelentésekből, weboldalak információiból és a médiából merített tartalmak segítségével olyan példákat vizsgál, melyek rávilágítanak a greenwashing jelentőségére.Mindezek mellett a kutatás azt is vizsgálja, milyen módon lehet felismerni ezeket az eljárásmódokat, hiszen a tudatos döntéshez elengedhetetlen a körültekintés és a tájékozottság. A dolgozat konkrét javaslatokkal is segíti a megtévesztő marketing kiszűrését. A kutatás részét képezte a fiatalok, elsősorban felsőoktatásban tanulók között végzett felmérés, melynek fő célja volt kideríteni, mennyire van jelen a fókuszcsoport köztudatában a greenwashing, mint megtévesztő marketing és milyen irányban befolyásolja őket a vásárlásban ez a fajta tevékenység. Az eredmények arra utalnak, hogy a fiatalok nagy része nincs tisztában a jelenség fogalmával, azonban, amennyiben felismerik a zöldrefestés jeleit, az döntő többségben elbizonytalanítja őket a termékkel kapcsolatban vagy nem veszik meg a terméket.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: TDK dolgozat
Kulcsszavak: fenntartható fejlődés, fenntartható fogyasztás, fogyasztási szokások, greenwashing, Megtévesztő marketing
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Már. 22. 12:51
Utolsó módosítás: 2024. Már. 22. 12:51

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet