Nagy Péter Domonkos (2023) Zöldrefestés, azaz megtévesztő marketing tevékenységek és hatásuk a fiatalok fogyasztói magatartására. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar. (Kéziratban)
PDF
TDK_Nagy_Péter_KVIK..pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (558kB) |
|
Microsoft Word
TDK_Nagy_Péter_KVIK_Csatolmány.docx Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (17kB) |
|
PDF
Dolgozat_biralati_lap_2023_NAgy_Péter_KA.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (111kB) |
|
PDF
Nagy Péter Dolgozat_biralati_lap_2023_NP.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (92kB) |
Absztrakt (kivonat)
NAGY PÉTER DOMONKOS Konzulens:5. aktív félévDr. Szőke AndreaKereskedelem és Marketing főiskolai docensBGE KVIK BGE KVIKZÖLDREFESTÉS, AZAZ MEGTÉVESZTŐ MARKETING TEVÉKENYSÉGEK ÉS HATÁSUK A FIATALOK FOGYASZTÓI MAGATARTÁSÁRAA kutatás középpontjában a megtévesztő marketing áll, mely ugyan nem a közelmúltban alakult ki, azonban a mai piacon betöltött szerepe és negatív hatásai a természeti, társadalmi és vállalati környezetre tagadhatatlanok. A greenwashing a piaci viszonyok és az egyre inkább fenntartható irányba tartó vállalati és egyéni kereslet miatt nagyon elterjedt a vállalatok marketing tevékenységeiben.A greenwashing jelenség aláássa a valóban fenntartható törekvéseket és a fogyasztói bizalmat, valamint károsítja az etikus üzletműködést, ezért fel kell rá hívni a figyelmet. Annak érdekében, hogy a megtévesztő marketing elterjedését visszaszoríthassuk, fokoznunk kell a tudatosságot a fogyasztói magatartásban. Mivel a jövő generációja kulcsfontosságú szerepet tölt be ennek a helyzetnek az orvoslásában, így a hatásos fellépés érdekében jobban meg kell ismertetni ezt a jelenséget a fiatalokkal. Az etikátlan marketing a világ minden táján megtalálható, szerteágazóan a különböző iparágakban, de bizonyos lépések és általános stratégiák segíthetnek annak felismerésében.A dolgozat azt vizsgálja, hogy milyen eszközei fordulnak elő a zöldrefestésnek, valamint milyen stratégiákkal igyekeznek a cégek megtéveszteni a vásárlókat. A rendelkezésre álló forrásokból: fenntarthatósági jelentésekből, weboldalak információiból és a médiából merített tartalmak segítségével olyan példákat vizsgál, melyek rávilágítanak a greenwashing jelentőségére.Mindezek mellett a kutatás azt is vizsgálja, milyen módon lehet felismerni ezeket az eljárásmódokat, hiszen a tudatos döntéshez elengedhetetlen a körültekintés és a tájékozottság. A dolgozat konkrét javaslatokkal is segíti a megtévesztő marketing kiszűrését. A kutatás részét képezte a fiatalok, elsősorban felsőoktatásban tanulók között végzett felmérés, melynek fő célja volt kideríteni, mennyire van jelen a fókuszcsoport köztudatában a greenwashing, mint megtévesztő marketing és milyen irányban befolyásolja őket a vásárlásban ez a fajta tevékenység. Az eredmények arra utalnak, hogy a fiatalok nagy része nincs tisztában a jelenség fogalmával, azonban, amennyiben felismerik a zöldrefestés jeleit, az döntő többségben elbizonytalanítja őket a termékkel kapcsolatban vagy nem veszik meg a terméket.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Kereskedelem Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | TDK dolgozat |
---|---|
Kulcsszavak: | fenntartható fejlődés, fenntartható fogyasztás, fogyasztási szokások, greenwashing, Megtévesztő marketing |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Már. 22. 12:51 |
Utolsó módosítás: | 2024. Már. 22. 12:51 |
Actions (login required)
Tétel nézet |