A digitalizáció hatása a pénzügyi tudatosságra, és ennek megjelenése a generációk között

Nagy Adrienn (2023) A digitalizáció hatása a pénzügyi tudatosságra, és ennek megjelenése a generációk között. Pénzügyi és Számviteli Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of TDKNagyA.pdf] PDF
TDKNagyA.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (982kB)
[thumbnail of RezüméNagyA.docx] Microsoft Word
RezüméNagyA.docx
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (16kB)
[thumbnail of Nagy-Adrienn_KSÁ.pdf] PDF
Nagy-Adrienn_KSÁ.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (519kB)
[thumbnail of Dolgozat_biralati_lap_2023_Nagy Adrienn.pdf] PDF
Dolgozat_biralati_lap_2023_Nagy Adrienn.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (139kB)

Absztrakt (kivonat)

Nagy Adrienn Konzulens: 3. aktív félév Dr. Hegedűs Szilárd Pénzügy és számvitel főiskolai docens BGE PSZK BGE PSZK A digitalizáció hatása a pénzügyi tudatosságra, és ennek megjelenése a generációk között Dolgozatomban a digitalizáció hatását vizsgálom a pénzügyi tudatosságra figyelemmel. Egyik fő célom, hogy bemutassam a digitalizáció hogyan ékelődik be az emberek életébe, milyen hatása van a pénzügyeikre, pénzügyi tudásaikra, a technológia melyik eszközeit használják a mindennapokban és milyen formában rendezik a pénzügyeiket. A másik fő célom, hogy összehasonlítsam a generáció tagjait ezen jelenségek szerint. Három hipotézisre épül a kutatásom, ezeket próbálom bizonyítani: (H1) Az, aki már részt vett valamilyen pénzügyi tanfolyamon, az tudatosan menedzseli pénzügyeit, biztosan készít pénzügyi tervezetet, számon tartja kiadásait és rendelkezik megtakarítással. (H2) Az X-generáció biztosan jobban szereti a pénzügyeit személyesen, akár bankfiókban intézni, mivel tartózkodnak az internet világától és a biztonságra törekednek. (H3) Az állam feladata közé tartozik az is, hogy a pénzügyi kultúra növelésének keretében, már az általános iskolások tantervében szerepeljenek pénzügyi tanórák/kurzusok. Kutatásomhoz kvantitatív módszertant alkalmaztam, kérdőív formájában. A célközönség a különböző generációk tagjai voltak. Eredményként 335 értékelhető választ kaptam. A kutatási segédeszköz csak zárt kérdéseket tartalmazott: egy-és többválasztós kérdések, rövid válasz kifejtős, Likert-skálák. A dolgozatban lévő elemzéseket Microsoft Excel, illetve SPSS statisztikai programcsomaggal végeztem. Az elemzések, illetve a módszertan kiválasztáskor figyelmet fordítottam az adatok megfelelő tisztítására, illetve strukturálására. A kérdőívem alapján kereszttáblás elemzéseket keretében, két változók között is megvizsgáltam, hogy található-e szignifikáns összefüggés, és a változók között mekkora a kapcsolat erőssége. Ezen felül döntési fát is alkalmaztam kutatásom kiértékelésénél, melyek esetében diszkrét bemeneteket tételeztem fel, osztályozás (classification) tanulással foglalkozva. Bináris osztályozásra fókuszáltam, ahol csak igaz (pozitív) és hamis (negatív) példák léteznek. Ezeket a módszereket használtam fel hipotéziseim vizsgálatára. Kutatásom bebizonyította, hogy a pénzügyi és digitalizálódó világban már-már a legfontosabb a pénzügyi műveltségre épülő öngondoskodás és a pénzügyi termékek ismerete és használata, mely tulajdonságokat ki kell alakítani, fejleszteni és javítani. Dolgozatom által valós képet kaphatunk, hogy a digitalizáció hogyan is hat pénzügyi tudatunkra és pénzügyeink menedzselésére.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Pénzügy Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Pénzügy és számvitel

Mű típusa: TDK dolgozat
Kulcsszavak: család és háztartás, digitalizáció, generációváltás, oktatás, pénzügyi kultúra
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Már. 22. 12:51
Utolsó módosítás: 2024. Már. 22. 12:51

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet