Kaposvári Vivien (2023) Digitális bankolás fejlődése és lehetőségei Magyarországon és az OTP Bankban. Pénzügyi és Számviteli Kar. (Kéziratban)
PDF
TDK_KaposváriVivien.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
Microsoft Word
rezume_KaposváriVivien.docx Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (16kB) |
|
PDF
KAposvári.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (144kB) |
|
PDF
Dolgozat_biralati_lap_2023Kaposvári Vivien.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (124kB) |
Absztrakt (kivonat)
TDK dolgozatomban a digitális bankolás jelentőségét és hatásait vizsgálom. Azért választottam ezt a témát, mert úgy gondolom, hogy a COVID-19 világjárvány egy új löketet adott az elektronikus bankolás fejlődésének. Ekkor kezdtem én is sokkal tudatosabban figyelni a pénzügyeimre. Az OTP Banknál töltött szakmai gyakorlatom során tovább mélyítettem tudásomat ebben a témában. Dolgozatom azt a kutatási kérdést fogalmazza meg, hogy melyik az a korosztály, amelyik nyitottabb a digitális világra, és milyen lehetőségei vannak a hagyományos bankolásnak a jelenlegi digitalizációs környezetben. A dolgozatomban átfogó képet szeretnék adni az elektronikus bankolás alapjairól általánosságban, beleértve a hozzá kapcsolódó alapfogalmakat, a történetét, a COVID-19 hatását, előnyeit és hátrányait, valamint a digitális bankolás miatt felmerült adatbiztonsági problémákat, kérdéseket. Ehhez szorosan kapcsolódva be szeretném mutatni az itthon felkínált digitális bankolási lehetőségeket és innovációkat, ezen belül részletesen kitérek a bankkártyahasználatra, összehasonlítom a legnagyobb magyar bankok mobil- és internetbanki szolgáltatásait, valamint három nagy FinTech technológiát is bemutatok. Személyes érintettségem okán kitérek az OTP Bank innovációra is. A kutatási kérdésem megválaszolásához két hipotézist fogalmaztam meg. H1: A fiatalabb banki ügyfelek nyitottabbak a digitális lehetőségekre, míg az idősebb ügyfelek inkább személyesen, a fiókban intézik pénzügyeiket. H2: Az egyik legnagyobb jövőbeli lehetőség a bankok számára a virtual banking. A kutatási kérdés és a hipotézis vizsgálat bizonyításához egy primer kutatást használok, ehhez egy 20 kérdésből álló kérdőív lesz a segítségemre. A megkérdezett ügyfélkör a lakossági ügyfelek körébe tartozik, a 18-80 év közötti korosztályban. A kérdőív település típusos lefedettsége 100%. A fentiek alapján a mintavétel reprezentatív, 150 fő válaszán alapul. A kérdőív feldolgozásához kapcsolatvizsgálatot és a kapcsolat erősségére vonatkozó elemzést készítek, korreláció és regresszió számítással. A kutatás eredményeként azt várom, hogy átfogó képet kapjak a banki ügyfelek digitális bankolási szokásairól és a jövőbeli digitalizációra való hajlandóságukról. Valamint véleményem szerint a kutatási eredményt megtekintve a bankok is pontosabb képet kaphatnak arról, hogy az elektronikus szolgáltatásaikat milyen területen kell még fejleszteniük.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Gazdaságinformatika Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | TDK dolgozat |
---|---|
Kulcsszavak: | bank, digitális bank, digitális jövő, OTP Bank, virtual bank |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Már. 22. 12:51 |
Utolsó módosítás: | 2024. Már. 22. 12:51 |
Actions (login required)
Tétel nézet |