Albrecht Paula Angella (2023) A mesterséges intelligencia jövője a turisztikai vállalkozások menedzsment gyakorlatában. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar. (Kéziratban)
PDF
Albrecht_Paula_KVIK.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
Microsoft Word
Albrecht_Paula_KVIK.docx Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (14kB) |
|
PDF
Albrecht_PaulaTDK Dolgozat_biralati_lap_2023.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (198kB) |
|
PDF
Albrecht_Paula_Angella_KVIK_SZK.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (350kB) |
Absztrakt (kivonat)
A mai világban elkerülhetetlen, hogy az ember ne találkozzon mesterséges intelligenciával. Az elmúlt évtizedekben a mesterséges intelligencia (MI) robbanásszerű fejlődése forradalmat hozott az iparban és az élet minden területén. Egyre több cikk, tanulmány jelenik meg a mesterséges intelligencia témájával kapcsolatban, ami szükségesnek is mondható, hiszen a mai felgyorsult világ elképzelhetetlen a fejlődő technológia nélkül és erről megfelelően kell tájékozódni. Az MI és a szoftverek alkalmazása jelentős előnyöket nyújtanak a turisztika és vendéglátás területén is, és lehetővé teszik a vállalkozások számára, hogy hatékonyabban működjenek, növeljék a bevételüket és javítsák a vendégélményt. Az MI alkalmazása a vállalati menedzsmentben is egyre fontosabbá válik, hiszen a szervezetek hatékonyságának javítása, az üzleti döntések megalapozása és a munkafolyamatok automatizálása számos előnyt biztosít a versenypiaci pozíció javítása érdekében. Mind a munkavállalók, mind a munkáltatók egyre nyitottabbak a mesterséges intelligencia irányába, viszont sokan az érdeklődés mellett szkeptikusak is. Igyekeznek ismerkedni az új technológiákkal és ezekből a legjobbat kihozni. A kutatás során megismerhetővé válik, hogy valójában, milyen területeken alkalmazzák a mesterséges intelligenciát a turizmusban. A megkeresés kiterjed nem csak szállodákra, hanem utazási irodákra, sőt akár a vendéglátó egységekre is. A kutatás vizsgálja, hogy a turisztikai vállalkozások menedzsmentjében a mesterséges intelligencia milyen szerepet tölt/het be a döntéselőkészítés során, a döntéskor, a végrehajtáskor, és a megvalósulást követő visszacsatolás során. Második cél megismerni, hogy a turisztikai vállalkozások munkavállalói hogyan akceptálják a menedzsment által az MI támogatásával meghozott döntéseit. Harmadik területe a kutatásnak az, hogy a turisztikai vállalkozások munkavállalói mennyire vannak felkészülve az MI térnyerésére. Így két gazdasági szereplő szempontjából mutatja be a dolgozat a választott témát. A kutatási kérdések megválaszolását két ismert és jól bevált kutatási módszer segíti. Az egyes számú cél eléréséhez strukturált mélyinterjú alkalmazása és annak kvalitatív elemzése. A kettes számú és hármas számú cél elérése érdekében legalább 250 kitöltés számmal rendelkező kérdőív, amely során törekedni kell a reprezentativitás megvalósítására, amiket statisztikai próbák fognak ellenőrizni.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | TDK dolgozat |
---|---|
Kulcsszavak: | 21. század, mesterséges intelligencia, robotok, turizmus, vállalati menedzsment |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Már. 22. 12:24 |
Utolsó módosítás: | 2024. Már. 22. 12:24 |
Actions (login required)
Tétel nézet |