A munkáltatói márka kommunikációs eszközei, gyakorlatai az újmédia platformjain

Simon Renáta (2023) A munkáltatói márka kommunikációs eszközei, gyakorlatai az újmédia platformjain. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Simon Renáta - A munkáltatói márka kommunikációjának gyakorlatai.pdf] PDF
Simon Renáta - A munkáltatói márka kommunikációjának gyakorlatai.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (682kB)
[thumbnail of Toth Szilvia kulso konzulensi biralata - Simon Renata hallgato BLEBSD.pdf] PDF
Toth Szilvia kulso konzulensi biralata - Simon Renata hallgato BLEBSD.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (55kB)
[thumbnail of opp_szervezeti_SimonR.pdf] PDF
opp_szervezeti_SimonR.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (684kB)

Absztrakt (kivonat)

A jó és hatékony, valamint elkötelezett munkaerő bevonzása és megtartása hatalmas feladat a vállalatok számára, mely több nehezítő tényező együttes jelenlétéből fakad. Ilyen tényezőnek tartja számon több szakirodalmi forrás is a hazai elöregedő társadalom jelenségét, hogy egyes szektorokból több munkavállaló vonul nyugdíjba, mint amennyi képes lenne utánuk munkába állni. Továbbá nehezíti az is, hogy rengeteg munkaképes korú személy vállal munkát az ország határain kívül, illetve, hogy a munkaerőpiacra belépő új generációknak nagyban megváltoztak a munkahelyekkel és a munkával kapcsolatos preferenciái. Ezek tekintetében hatalmas verseny alakult ki a munkaerőpiacon a munkavállalók megszerzéséért és egyre több vállalat számára válik megkérdőjelezhetetlenné munkáltaltói márkája tudatos felépítésének, gondozásának szükségessége, mind a már meglévő munkavállalók megtartásának céljából, mind a potenciális leendő munkavállalók bevonzásának érdekében. Amunkáltatói márka kommunikációja, vagyis az, ahogyan egy vállalat bemutatja magát és vonzza az alkalmazottakat, a XX. század kommunikációs és technológiai átalakulás hatására -melynek következtében csaknem elvárttá vált a vállalatok számára is az online jelenlét - ma már nem kizárólag a hagyományos médiaeszközökön keresztül zajlik. Az új média platformok, mint például a közösségi média, videómegosztó oldalak, és egyéb online felületek, egyre nagyobb szerepet játszanak ezen kommunikációs folyamatokban, melyek mind-mind kiváló lehetőségeket biztosítanak a márkaimázs közvetítésére, különös tekintettel a fiatalabb generációk elérésében, azonban kevés vállalat él még az ezen felületek adta lehetőségekkel.A kutatás fókuszában az a kérdés áll, hogy milyen lehetőségeik vannak a vállalatoknak arra, hogy munkáltatói márkájuk kommunikációját az online, újmédia médiumaira adaptálják.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Kommunikáció Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kommunikáció és médiatudomány

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Tóth Szilvia
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Dr. Zelena András
Belső
egyetemi docens; Kommunikáció Tanszék; KKK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: hírnév, hírnévmenedzsment, marketingkommunikáció, márkaépítés, márkázás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Feb. 22. 10:39
Utolsó módosítás: 2024. Feb. 22. 10:39

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet