Simon Renáta (2023) A munkáltatói márka kommunikációs eszközei, gyakorlatai az újmédia platformjain. Külkereskedelmi Kar.
PDF
Simon Renáta - A munkáltatói márka kommunikációjának gyakorlatai.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (682kB) |
|
PDF
Toth Szilvia kulso konzulensi biralata - Simon Renata hallgato BLEBSD.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (55kB) |
|
PDF
opp_szervezeti_SimonR.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (684kB) |
Absztrakt (kivonat)
A jó és hatékony, valamint elkötelezett munkaerő bevonzása és megtartása hatalmas feladat a vállalatok számára, mely több nehezítő tényező együttes jelenlétéből fakad. Ilyen tényezőnek tartja számon több szakirodalmi forrás is a hazai elöregedő társadalom jelenségét, hogy egyes szektorokból több munkavállaló vonul nyugdíjba, mint amennyi képes lenne utánuk munkába állni. Továbbá nehezíti az is, hogy rengeteg munkaképes korú személy vállal munkát az ország határain kívül, illetve, hogy a munkaerőpiacra belépő új generációknak nagyban megváltoztak a munkahelyekkel és a munkával kapcsolatos preferenciái. Ezek tekintetében hatalmas verseny alakult ki a munkaerőpiacon a munkavállalók megszerzéséért és egyre több vállalat számára válik megkérdőjelezhetetlenné munkáltaltói márkája tudatos felépítésének, gondozásának szükségessége, mind a már meglévő munkavállalók megtartásának céljából, mind a potenciális leendő munkavállalók bevonzásának érdekében. Amunkáltatói márka kommunikációja, vagyis az, ahogyan egy vállalat bemutatja magát és vonzza az alkalmazottakat, a XX. század kommunikációs és technológiai átalakulás hatására -melynek következtében csaknem elvárttá vált a vállalatok számára is az online jelenlét - ma már nem kizárólag a hagyományos médiaeszközökön keresztül zajlik. Az új média platformok, mint például a közösségi média, videómegosztó oldalak, és egyéb online felületek, egyre nagyobb szerepet játszanak ezen kommunikációs folyamatokban, melyek mind-mind kiváló lehetőségeket biztosítanak a márkaimázs közvetítésére, különös tekintettel a fiatalabb generációk elérésében, azonban kevés vállalat él még az ezen felületek adta lehetőségekkel.A kutatás fókuszában az a kérdés áll, hogy milyen lehetőségeik vannak a vállalatoknak arra, hogy munkáltatói márkájuk kommunikációját az online, újmédia médiumaira adaptálják.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Kommunikáció Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | hírnév, hírnévmenedzsment, marketingkommunikáció, márkaépítés, márkázás |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Feb. 22. 10:39 |
Utolsó módosítás: | 2024. Feb. 22. 10:39 |
Actions (login required)
Tétel nézet |