Bukodi Sára Zsófia (2023) A digitális médiaforradalom kérdései. Külkereskedelmi Kar.
Előnézet |
PDF
Szakdolgozat.pdf Download (422kB) | Előnézet |
PDF
nyilatkozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (864kB) |
|
PDF
bge_szakdolgozat_kulsobiralat_bukodisarazsofia.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (424kB) |
|
PDF
opp_digitmédiaforr_BukodiSZS.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (340kB) |
Absztrakt (kivonat)
A digitalizáció már az egész világon jelen van, mindenkire hatással van és a mindennapi élet része. Gyakran érezzük, hogy elnyel minket, de ez igazán csak azt mutatja, hogy valóban rólunk szól, a mi igényünket tükrözi vissza. A közösségi médiavásárlás, az online ügyintézés, az otthoni munkavégzés, az online szórakozás és az otthoni tanulási indexek mindenhol ugrásszerűen megnőttek minden országban, ennek következtében több felhasználási felület keletkezett, több igény jött létre és még több megoldás ezen igények kielégítésére. A digitális forradalom és ennek köszönhetően bekövetkezett kommunikáció-technológiai változások új rendszerekhez, új kihasználatlan lehetőségekhez vezettek, mint a mesterséges intelligencia, a 3D nyomtatás és további technológiák. A gyártásban és beszerzési láncokba beépített kiber-fizikai rendszerek egyre nagyobb terepet kapnak az ipar szférában, az ipari forradalom 4.0 új korszakot nyitva ezzel. Az automatizálás, robotizálás és a termelést támogató folyamatok digitalizálásának a vállalat számára hasznos előnyei vannak, többek között a termelésoptimalizálás, a hibák korábbiaknál pontosabb kiküszöbölése és a hatékonyság növelés. Meghatározó tényezők az okos-eszköz technológia jelenléte mindenben, a digitális kényelem iránti igény növekedése, a közösségi média hirdetés célzása és a csökkenő organikus elérés, valamint a problémamentes ügyfélélmény. A digitális média forradalom jelentősen átformálta a marketinget is. A digitális marketinggel pontosabb, gyorsabb és költséghatékonyabb a közönségcélzás, valamint az egész világra kiterjed a célzási beállításoktól függően. Sok lehetőséget megnyitott az online tér, új hirdetési módszerek jelentek meg, mint a keresőoptimalizálás, a tartalommarketing, közösségi média marketing, PPC, partnermarketing, natív hirdetéssel és email marketing. Nagy előnyük az automatizálhatóság, az azonnali pontos eredmények nyomon követése és az adatokból kinyert fejlődési lehetőségek. Különféle kreatívan alkalmazható intelligens rendszerek az AI, VR, AR, MR, XR, IoT és a blockchain, melyek előremutatják a marketing jövőjét. Fontos azt is kiemelni, hogy bár a világ megállíthatatlanul halad előre, de érdemes a már aktuális vagy a várhatóan bekövetkező problémák észrevétele és elemzése. A személyi jogok megsértése napjaink egyik legnagyobb problémája a társadalomnak. A WikiLeaks eset, a 2019-es Facebook botrány jól mutatja, mekkora értéke van a személyes információknak és azok megszerzése mennyire kulcsfontosságú kérdés. Fontos megszabni és betartani ezek etikus kezelését, azonban nehéz meghatározni ki használhatja ezt fel és mire. A digitalizációnak egyaránt van gazdasági, társadalmi és kulturális hatása, amely visszavonhatatlanul megváltoztatja a világképet. Azonban ezek tanulmányozásával felkészülten tudunk fenntartható módon szembenézni a jövővel.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | 3D nyomtatás, 5G, adatkezelés, elektronikus kereskedelem - online kereskedelem, ipari forradalom |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Feb. 22. 10:39 |
Utolsó módosítás: | 2024. Feb. 22. 10:39 |
URI: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/53708 |
Actions (login required)
Tétel nézet |