Az Aeroprodukt Zrt. nemzetköziesedésének lehetőségei a lengyel és/vagy szerb piacokon

Pusztai Dávid (2023) Az Aeroprodukt Zrt. nemzetköziesedésének lehetőségei a lengyel és/vagy szerb piacokon. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of SZAKDOLGOZAT_EXUUIO_PUSZTAI_DÁVID_2023.pdf] PDF
SZAKDOLGOZAT_EXUUIO_PUSZTAI_DÁVID_2023.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (3MB)
[thumbnail of Pusztai-Dávid-2023_Szakdolgozati bírálat.pdf] PDF
Pusztai-Dávid-2023_Szakdolgozati bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (361kB)
[thumbnail of SZAKDOLGOZAT ÉRTÉKELÉSE.pdf] PDF
SZAKDOLGOZAT ÉRTÉKELÉSE.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (95kB)

Absztrakt (kivonat)

A fentebbi, Lengyelország és Szerbia végső eredményének kiértékelő táblázatában szemléltetett eredmények alapján láthatjuk, hogy Szerbia és Lengyelország milyen végső értékeket kapott. A pontszámok magukban foglalják a szekunder kutatás eredményeit, valamint azok alapján elvégzett számítások sokaságát. Továbbá tartalmazzák az Aeroprodukt Zrt. számára releváns súlyokat, amelyeket két esetben is alkalmaztam. Az elkészült kimutatások konklúziója azt az eredményt tárja elénk, hogy a pontszámok alapján Lengyelország előnyösebb befektetési célpiac. A piacra lépés módjáról nem esett szó a dolgozatomban, ez változást hozhat az elemzés kimenetelében, de az Aeroprodukt Zrt. vezetősége nem zárkózik el sem a gyártóegység sem a kereskedelmi egység, de akár a kettő együttes létrehozásától sem. A végső, vállalati vezetés szintjén meghozott döntést tovább befolyásolhatják egyedülálló lehetőségek, háttéralkuk, amelyek mind a két ország esetében nagy súlyú kritériumként jelennek meg. A kutatás során körvonalazódott számomra, hogy a rendelkezésre álló elképesztő mennyiségű adatok halmazából nehéz kiszűrni a releváns tényezőket. Egy egzakt számokra építeni akaró, nem csupán megérzésből döntéseket hozó, stratégiai gondolkodás mellett hitet tevő cég számára jelentős erőfeszítést jelent, hogy korrekt információkat gyűjtsön egy-egy üzleti döntése megalapozásához. Nem csak az információ mennyisége okoz fejtörést, a minőségének megítélése sem minden esetben magától értetődő dolog. Vannak viszonylag általános, jól körülírható mutatók, melyekhez könnyű hozzáférni, jól összehasonlíthatók. Azonban vannak olyan “soft” témakörök, amikről az adatgyűjtés nehézkes, a források hitelességének megítélése jelentős időráfordítást és kutatást igényel. Bízom benne, hogy az általam elkészített kutatási és elemzési munka hozzásegíti majd az Aeroprodukt Zrt-t a számára kedvezőbb célpiac azonosításához!

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Nemzetközi Kereskedelem és Logisztika Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: ábrák, célpiac, diagramok, eredménykimutatás, nemzetközi adatok, nemzetköziesedés, piacelemzés, statisztikai táblázatok
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Feb. 22. 10:39
Utolsó módosítás: 2024. Feb. 22. 10:39

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet