Márkaépítés és márkaérték a gyakorlatban - a Samsung márka piaci pozíciójának és márkamenedzsmentjének elemzése

Galonics Lilla Bianka (2023) Márkaépítés és márkaérték a gyakorlatban - a Samsung márka piaci pozíciójának és márkamenedzsmentjének elemzése. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of A_samsung_márka_elemzése_Galonics_Lilla_IETPKZ.pdf]
Előnézet
PDF
A_samsung_márka_elemzése_Galonics_Lilla_IETPKZ.pdf

Download (880kB) | Előnézet
[thumbnail of 403416579_1277502536248574_6841567300083274829_n.pdf] PDF
403416579_1277502536248574_6841567300083274829_n.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (133kB)
[thumbnail of Biralat_Galonics_Lilla.pdf] PDF
Biralat_Galonics_Lilla.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (218kB)

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatomban elsőként a márka elemeinek a fogalmát ismertettem, mely elősegítette a márka felépítésének a megértését és ez alapján elemeztem a választott márkát, a Samsungot. Továbbá a Samsung márka történetébe szekunder adatok segítségével ugyancsak betekintést nyújtottam. Majd miután bemutattam a Samsung vállalatot elkezdtem a márka piaci pozíciójának elemzését. Ennek a résznek az elemzése folyamán érzékeltem, hogy a versenytársak és a piaci szegmensek milyen nagy mértékben vesznek részt egy vállalat életében. Talán azt is mondhatjuk, hogy ezek az egyik legfontosabb tényezők, ha egy márka piaci pozíciójáról beszélünk. Ugyanis, amint probléma adódik egy piaci szegmenssel, vagy az egyik versenytársnál történt egy nagyobb innovációs beruházás akkor a márka piaci pozíciója lesz veszélyben. Véleményem szerint ezen tények nagy befolyással bírnak a márkára. A következő és elengedhetetlen tényező volt az új technológiák bevezetése a piacra, melynél megtudtuk, hogy a Samsung a versenytársait megelőzve hozza be újabbnál újabb technológiáit. Mindezeknek köszönhetően a fogyasztók időről-időre új termékkel és termékcsoporttal tudnak megismerkedni.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: globális márka, márka, márka piaci pozíció, márkaépítés, márkaérték, márkaportfolió
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Feb. 22. 10:38
Utolsó módosítás: 2024. Feb. 22. 10:38
URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/53692

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet