A fast-fashion árnyoldala és a fenntartható divat kutatása

Visy Letícia (2023) A fast-fashion árnyoldala és a fenntartható divat kutatása. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Visy Letícia_MSM9TB.pdf] PDF
Visy Letícia_MSM9TB.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (3MB)
[thumbnail of Visy Leticia - kulso biralat_Medina Paloma.docx.pdf] PDF
Visy Leticia - kulso biralat_Medina Paloma.docx.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (161kB)
[thumbnail of Visy Letícia.pdf] PDF
Visy Letícia.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (241kB)

Absztrakt (kivonat)

A Szakdolgozatom fő célja a fast-fashion negatív hatásainak, a fenntarthatóságnak és a fenntartható divatnak a vizsgálata. A fast-fashion boltok környezetre gyakorolt negatív hatásairól az utóbbi években sok információ derült ki, ennek eredményeként pedig a fenntarthatóság és a fenntartható divatmárkák egyre népszerűbbé váltak. A témám a jelen helyzetben is aktuális, ugyanis a klímaváltozás, a bolygó felmelegedése globális probléma, amiben a divatiparnak is jelentős szerepe van. A dolgozatom elején röviden ismertettem a fast fashion márkákat, majd bemutattam azt is, hogy ezek a cégek milyen káros hatással vannak a környezetünkre, utána rátértem a fenntarthatósági témakörre, valamint bemutattam külföldi és magyar példákon keresztül, hogymilyen fenntartható márkák vannak jelenleg a piacon. Végül az önálló kutatásaim következtek, ehhez kétfajta kutatást is végeztem, egy online kérdőíves, kvantitatív kutatást, ez után pedig egy kvalitatív, mélyinterjút is. A mélyinterjút három interjúalannyal végeztem el, A három interjú alanynak olyanokat választottam ki, akiknek egymástól különböző vásárlási szokásaik vannak. Két állítást szerettem volna alátámasztani, az egyik az, miszerint a pénz a legnagyobb akadálya annak, hogy a fenntartható divat nem olyan népszerű. Ha ugyanolyan árban lenne, mint a fast-fashion márkák termékei, akkor az emberek többet vásárolnának. tőlük Valamint a másik állítást, miszerint a vásárlók számára nem áll rendelkezésre megfelelő információ a fast-fashion márkákkal kapcsolatban. Sokan nincsenek tisztában a környezetre gyakorolt hatásukkal. A cégek sem osztják meg magukról ezeket az információkat, sokszor megtévesztő, valótlan állitásokkal hirdetik magukat. Az elvégzett kutatások segítségével kiderült, hogy ha a fast-fashion termékek közel ugyanolyan árban lennének, mint a fast fashion termékek, akkor az emberek döntő többsége inkább tőlük vásárolna. A mélyinterjú is ezt támasztotta alá, hogy ha a pénz nem lenne akadály, akkor főként onnan vásárolnának a megkérdezett válaszadók. Valamint kiderült az is, hogy sok vásárló nincs tisztában azzal, mennyire is károsak a környezetre a fast-fashion márkák. Nagyon sokan nem néznek utána a márkáknak vásárlás előtt, így ezek a fast-fashion márkák könnyen meg tudják téveszteni a vásárlókat, magukat fenntarthatóbbnak beállítva, mint amilyenek valójában.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: divat, fenntartható fogyasztás, fenntarthatóság, fogyasztói szokások, vásárlók
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Feb. 22. 10:38
Utolsó módosítás: 2024. Feb. 22. 10:38

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet