Nemi alapú piaci szegmnetációra épülő marketing és társadalmi hatásai

Tóth Nóra (2023) Nemi alapú piaci szegmnetációra épülő marketing és társadalmi hatásai. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of SZAKDOLGOZAT_Tóth-Nóra_FCLXEN.pdf] PDF
SZAKDOLGOZAT_Tóth-Nóra_FCLXEN.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of Belso biralat_alairt_TóthNóra_2024jan.pdf] PDF
Belso biralat_alairt_TóthNóra_2024jan.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (219kB)
[thumbnail of Tóth Nóra szakdolgozat bírálat_Hőrich Ádám Richárd 2024.01.06.pdf] PDF
Tóth Nóra szakdolgozat bírálat_Hőrich Ádám Richárd 2024.01.06.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (25kB)

Absztrakt (kivonat)

Ami korábban kizárólag férfiasnak volt tartott, ma már a nők számára is relevánssá válik, különösen igaz ez a barkácsolásra és a műszaki tevékenységekre. Ezzel szemben egyre több férfi vállal olyan munkát, amely hagyományosan a nőkhöz kötődik, mint például a főzés, a háztartás fenntartása és a gyermeknevelés. Ez a társadalmi változás a nemspecifikus érdeklődési körökben is változást eredményezett. Emiatt a nemi alapú marketingstratégia alkalmazása már nem mindig jelent előnyt. Az ilyen módon történő reklámozás, nem minden termék esetében hasznos vagy releváns, különösen akkor, ha a termék olyan egyszerű, hogy a férfi és női változatok megkülönböztetése szükségtelen. Ilyen esetekben a termék egy bizonyos célközönségnek való megcélzása az eladások csökkenésének kockázatával jár. Ha egy terméket tipikusan nőként vagy tipikusan férfiként forgalmaznak, elveszítheti vonzerejét az ellenkező neműek számára. A sikeres nemek közötti marketingkampányok figyelembe veszik ezeket a mintákat, és az értékesítés előmozdítása érdekében felismerik és reagálnak a szemléletváltozásokra. A túl sok nemi sztereotípia használata vagy e sztereotípiák negatív ábrázolása szintén visszahatáshoz vezethet, és potenciálisan árthat a vállalat hírnevének. Ha a fogyasztók túlságosan nyomasztónak vagy akár sértőnek érzik a termék bemutatását, elhatárolódhatnak tőle. Szakdolgozatomban ezt a kérdéskört igyekszem megvizsgálni. A dolgozat első felében egy elméleti áttekintést végzek, majd példákon keresztül bemutatom, hogy mi is az a nemi alapú szegmentáció és milyen kölcsönhatásban vannak egymással a társadalommal. A dolgozat második felében bemutatom az általam végzett online kérdőíves adatfelvétel eredményeit, melyben arra kerestem a választ, hogy a nemi sztereotípiák megléte, illetve változásai, mennyire érzékelhetőek a magyar fogyasztók számára és mi a véleményük róla. Dolgozatomat egy összegzéssel zárom, amelyben igyekszem releváns tanulságokat levonni a piaci szegmentáció hatékonyságára és alkalmazhatóságára nézve.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Kommunikáció Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Halmai Tamás
Belső
Adj.dr-i fok; Kommunikáció Tanszék; KKK
Hőrich Ádám Richárd
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: gender, marketing, piaci szegmentáció, sztereotípia, társadalmi fejlődés
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Feb. 22. 10:38
Utolsó módosítás: 2024. Feb. 22. 10:38

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet