Tóth Nóra (2023) Nemi alapú piaci szegmnetációra épülő marketing és társadalmi hatásai. Külkereskedelmi Kar.
PDF
SZAKDOLGOZAT_Tóth-Nóra_FCLXEN.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (2MB) |
|
PDF
Belso biralat_alairt_TóthNóra_2024jan.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (219kB) |
|
PDF
Tóth Nóra szakdolgozat bírálat_Hőrich Ádám Richárd 2024.01.06.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (25kB) |
Absztrakt (kivonat)
Ami korábban kizárólag férfiasnak volt tartott, ma már a nők számára is relevánssá válik, különösen igaz ez a barkácsolásra és a műszaki tevékenységekre. Ezzel szemben egyre több férfi vállal olyan munkát, amely hagyományosan a nőkhöz kötődik, mint például a főzés, a háztartás fenntartása és a gyermeknevelés. Ez a társadalmi változás a nemspecifikus érdeklődési körökben is változást eredményezett. Emiatt a nemi alapú marketingstratégia alkalmazása már nem mindig jelent előnyt. Az ilyen módon történő reklámozás, nem minden termék esetében hasznos vagy releváns, különösen akkor, ha a termék olyan egyszerű, hogy a férfi és női változatok megkülönböztetése szükségtelen. Ilyen esetekben a termék egy bizonyos célközönségnek való megcélzása az eladások csökkenésének kockázatával jár. Ha egy terméket tipikusan nőként vagy tipikusan férfiként forgalmaznak, elveszítheti vonzerejét az ellenkező neműek számára. A sikeres nemek közötti marketingkampányok figyelembe veszik ezeket a mintákat, és az értékesítés előmozdítása érdekében felismerik és reagálnak a szemléletváltozásokra. A túl sok nemi sztereotípia használata vagy e sztereotípiák negatív ábrázolása szintén visszahatáshoz vezethet, és potenciálisan árthat a vállalat hírnevének. Ha a fogyasztók túlságosan nyomasztónak vagy akár sértőnek érzik a termék bemutatását, elhatárolódhatnak tőle. Szakdolgozatomban ezt a kérdéskört igyekszem megvizsgálni. A dolgozat első felében egy elméleti áttekintést végzek, majd példákon keresztül bemutatom, hogy mi is az a nemi alapú szegmentáció és milyen kölcsönhatásban vannak egymással a társadalommal. A dolgozat második felében bemutatom az általam végzett online kérdőíves adatfelvétel eredményeit, melyben arra kerestem a választ, hogy a nemi sztereotípiák megléte, illetve változásai, mennyire érzékelhetőek a magyar fogyasztók számára és mi a véleményük róla. Dolgozatomat egy összegzéssel zárom, amelyben igyekszem releváns tanulságokat levonni a piaci szegmentáció hatékonyságára és alkalmazhatóságára nézve.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Kommunikáció Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | gender, marketing, piaci szegmentáció, sztereotípia, társadalmi fejlődés |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Feb. 22. 10:38 |
Utolsó módosítás: | 2024. Feb. 22. 10:38 |
Actions (login required)
Tétel nézet |