Influencerek hatása a Z generáció fogyasztási szokásaira Facebookon és Instagramon keresztül

Tóth Fanni Laura (2023) Influencerek hatása a Z generáció fogyasztási szokásaira Facebookon és Instagramon keresztül. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Influencerek hatása a Z generáció fogyasztási szokásaira Facebookon és Instagramon keresztül.pdf] PDF
Influencerek hatása a Z generáció fogyasztási szokásaira Facebookon és Instagramon keresztül.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (823kB)
[thumbnail of Biralati-szempontok-belso-biralo-alapkepzes_TothFanni.pdf] PDF
Biralati-szempontok-belso-biralo-alapkepzes_TothFanni.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (292kB)

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatomban az influencerek hatását mutattam be a Z-generáció fogyasztási szokásaira Facebook, s Instagrammon keresztülA szakirodalmi rész áttekintésénél bemutattam az online marketinget, majd rátértem a közösségi média részletes elemzésére, a sikeres közösségi médiamarketingre, a közösségi média trendjeire, jellemzőire, eszközeire és hatásaira, valamint bemutattam a Facebookot és az Instagramot. Végül pedig a Z generációt és fogyasztói magatartását.Kérdőíves kutatást végeztem a fiatalok (14-28 évesek), azaz a Z generáció körében, hogy őket mennyire befolyásolja a közösségi média, illetve az ezeken a platformokon előforduló influencerek „szokásai”, illetve a termékek, amelyeket használnak.Dolgozatom hipotéziseiről megállapíthatjuk, hogy a négy közül kettő teljesen, egy félig, egy pedig 2/3-ban nyert alátámasztást.Az első hipotézisem, hogy az online térben a vásárlói magatartást jelentős mértékben befolyásolják ár mellett, a közösségi médiában megjelenő reklámok, az influencerek és más felhasználók véleményei, az akciós ajánlatok és a hirdetések, fizetett partneri együttműködések, melyek közül az influencerek véleménye a legmeghatározóbb csak félig igazolódott be.Ahogy dolgozatomban bemutattam az „influencer létnek” mára saját piaca van, ami jól mérhető és összehasonlítható, a klikkek, posztok és követők miatt. Tehát valamilyen szinten egy termék az influencer is, ami arra alkalmas, hogy népszerűsítsen egy adott tartalmat. S ezért arra az eredményre számítottam, hogy a közösségi médiában jelenlevő influencerek befolyásolják az általam megkérdezett Z generáció vásárlási szokásait, de ez a kutatásomban résztvevők válaszai alapján nem igazolódott be.Negyedik hipotézisem nem igazolódott be, amely az volt, hogy a legnépszerűbb közösségi média platformok közül az első a TikTok, melyet az Instagram és a Facebook követ, amely csak 2/3-ban nyert alátámasztást, ugyanis a Facebookot leszorította a Youtube.Én azt gondoltam, hogy a népszerűbb lesz a Facebook és azt követi az Instagram, dolgozatom szakirodalmi részében ezért ezt a kettő közösségi médiás felületet mutattam be (lásd: 1.2.4. Facebook és 1.2.5. Instagram). De az eredmények azt mutatják, hogy a Z generáció körében egyre népszerűbb a Tiktok és a Youtube is, megelőzve a Facebookot.A második és a harmadik hipotézisem alátámasztást nyert a kérdőíves kutatásom eredményei alapján, tehát megállapíthatjuk, hogy közösségi médiában felbukkanó reklámoknál jobban megmozgatják a fogyasztókat, az influencerek által létrehozott tartalmak, fizetett hirdetések. Illetve a fogyasztók átlagosan 5-10 influencert követnek egyszerre napi szinten.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: e-marketing - elektronikus marketing, fogyasztási szokások, influencer, marketing-kampány, marketingadatok, marketingkommunikáció, online marketing, Z-generáció
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Feb. 22. 10:38
Utolsó módosítás: 2024. Feb. 22. 10:38

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet