A Trapper Farmer eddigi üzleti tevékenységének vizsgálata, majd néhány javaslat tétele annak megváltoztatására a hírnév és bevétel növelésének céljából, a fogyasztói magatartás vizsgálatával

Komáromi Petra Zsófi (2023) A Trapper Farmer eddigi üzleti tevékenységének vizsgálata, majd néhány javaslat tétele annak megváltoztatására a hírnév és bevétel növelésének céljából, a fogyasztói magatartás vizsgálatával. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Komáromi Petra Zsófi_CKQ9O0.pdf] PDF
Komáromi Petra Zsófi_CKQ9O0.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Komáromi Petra Zsófi - Szakdolgozat bírálat kül..pdf] PDF
Komáromi Petra Zsófi - Szakdolgozat bírálat kül..pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (47kB)
[thumbnail of Komáromi Petra PVÁ pdf.pdf] PDF
Komáromi Petra PVÁ pdf.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (491kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom témája a 80-as években alapított Trapper Farmer farmer ruhadarabokat árusító cég, célja pedig felmérni a Trapper Farmer lehetőségeit, melyhez különböző kutatási módszereket alkalmazok, hogy aztán javaslatokat tegyek egy összehangolt marketingtevékenység folytatására a cég újbóli fellendítése végett. A következő hipotézisekre keresem a választ kutatásaim által: • A fogyasztók nagy része nehezen talál magának farmernadrágot (H1), ezért a bevált nadrágok újravásárlását preferálják (H2). • A Trapper Farmer márkát sokan ismerik a 2000-es évek előttről, de nagy részük nem tudja, hogy termékei a mai napig megvásárolhatók (H3). • A fiatal felnőtt fogyasztók potenciális vásárlók lehetnek, mivel szimpatizálnak a Trapper Farmer magyar, családi kisvállalkozás mivoltjával és termékeinek színvonalával (H4). Ezek igazolásához primer kérdőíves kutatást alkalmaztam, melynek mintája 117 főből állt, és melyben az általános farmer vásárlási és viselési szokásaikról és a Trapper Farmerről kérdeztem őket. Szekunder kutatást végeztem a marketing és retró marketing témakörében, primer kutatást a cég makro- és mikrokörnyezetét, és stratégiáját tekintve, illetve félig strukturált mélyinterjút a cég tulajdonosával és egy munkatársával, hogy a teljes képet látva tegyek javaslatokat a cég számára. Kérdőíves kutatásomból kiderült, hogy a fogyasztók többsége nehezen talál magának farmernadrágot, újravásárláskor az azonos fazonú nadrágokat preferálják. A minta többsége 2-3 vagy 4-5 darabot hord párhuzamosan, újat évente egyszer-kétszer vásárol magának, olyankor 5.000 és 15.000 forint között költ. A minta egészére vásárláskor a kinézet, minőség, kényelem, ár és stílusosság szempontjai vannak a legnagyobb befolyásolással, ami a 29 évnél fiatalabbaknál a hazai származás és fenntarthatóság jellemzőivel egészül ki. A Trapper Farmer márkával a válaszadók 41,88 százaléka nem találkozott még, akik 61,2 százaléka 29 évnél fiatalabb, míg azoknak a többsége, akik találkoztak már vele valamilyen formában, a 2000-es évek előttről ismerte. A Trapper Farmer legkedveltebb jellemzői a tartósság, a személyre szabottság és az elégedett vásárlói kör volt, ami a 29 évnél fiatalabbaknál kiegészült a magyar, családi kisvállalkozás és a nagy múlt jellemzőivel. Utolsó kérdésemből kiderült, hogy a válaszadók 64,1 százaléka venne magának Trapper Farmer terméket a kérdőívben olvasottak és látottak alapján A dolgozatom végére érve a hipotéziseimet, a második kivételével elfogadtam, majd alacsony költségeket igénylő javaslatokat tettem a cég számára, hogy platformjain milyen üzenetekkel és módszerekkel érje el a már meglévő és potenciális fogyasztóit.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Molnár Máté
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Dr. Papp-Váry Árpád Ferenc
Belső
egyetemi docens; Marketing Tanszék; KKK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: cégelemzés, cégstratégia, fogyasztói magatartás, marketingtevékenység, ruhaipar
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Feb. 22. 10:38
Utolsó módosítás: 2024. Feb. 22. 10:38

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet