Komáromi Petra Zsófi (2023) A Trapper Farmer eddigi üzleti tevékenységének vizsgálata, majd néhány javaslat tétele annak megváltoztatására a hírnév és bevétel növelésének céljából, a fogyasztói magatartás vizsgálatával. Külkereskedelmi Kar.
PDF
Komáromi Petra Zsófi_CKQ9O0.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
Komáromi Petra Zsófi - Szakdolgozat bírálat kül..pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (47kB) |
|
PDF
Komáromi Petra PVÁ pdf.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (491kB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatom témája a 80-as években alapított Trapper Farmer farmer ruhadarabokat árusító cég, célja pedig felmérni a Trapper Farmer lehetőségeit, melyhez különböző kutatási módszereket alkalmazok, hogy aztán javaslatokat tegyek egy összehangolt marketingtevékenység folytatására a cég újbóli fellendítése végett. A következő hipotézisekre keresem a választ kutatásaim által: • A fogyasztók nagy része nehezen talál magának farmernadrágot (H1), ezért a bevált nadrágok újravásárlását preferálják (H2). • A Trapper Farmer márkát sokan ismerik a 2000-es évek előttről, de nagy részük nem tudja, hogy termékei a mai napig megvásárolhatók (H3). • A fiatal felnőtt fogyasztók potenciális vásárlók lehetnek, mivel szimpatizálnak a Trapper Farmer magyar, családi kisvállalkozás mivoltjával és termékeinek színvonalával (H4). Ezek igazolásához primer kérdőíves kutatást alkalmaztam, melynek mintája 117 főből állt, és melyben az általános farmer vásárlási és viselési szokásaikról és a Trapper Farmerről kérdeztem őket. Szekunder kutatást végeztem a marketing és retró marketing témakörében, primer kutatást a cég makro- és mikrokörnyezetét, és stratégiáját tekintve, illetve félig strukturált mélyinterjút a cég tulajdonosával és egy munkatársával, hogy a teljes képet látva tegyek javaslatokat a cég számára. Kérdőíves kutatásomból kiderült, hogy a fogyasztók többsége nehezen talál magának farmernadrágot, újravásárláskor az azonos fazonú nadrágokat preferálják. A minta többsége 2-3 vagy 4-5 darabot hord párhuzamosan, újat évente egyszer-kétszer vásárol magának, olyankor 5.000 és 15.000 forint között költ. A minta egészére vásárláskor a kinézet, minőség, kényelem, ár és stílusosság szempontjai vannak a legnagyobb befolyásolással, ami a 29 évnél fiatalabbaknál a hazai származás és fenntarthatóság jellemzőivel egészül ki. A Trapper Farmer márkával a válaszadók 41,88 százaléka nem találkozott még, akik 61,2 százaléka 29 évnél fiatalabb, míg azoknak a többsége, akik találkoztak már vele valamilyen formában, a 2000-es évek előttről ismerte. A Trapper Farmer legkedveltebb jellemzői a tartósság, a személyre szabottság és az elégedett vásárlói kör volt, ami a 29 évnél fiatalabbaknál kiegészült a magyar, családi kisvállalkozás és a nagy múlt jellemzőivel. Utolsó kérdésemből kiderült, hogy a válaszadók 64,1 százaléka venne magának Trapper Farmer terméket a kérdőívben olvasottak és látottak alapján A dolgozatom végére érve a hipotéziseimet, a második kivételével elfogadtam, majd alacsony költségeket igénylő javaslatokat tettem a cég számára, hogy platformjain milyen üzenetekkel és módszerekkel érje el a már meglévő és potenciális fogyasztóit.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | cégelemzés, cégstratégia, fogyasztói magatartás, marketingtevékenység, ruhaipar |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Feb. 22. 10:38 |
Utolsó módosítás: | 2024. Feb. 22. 10:38 |
Actions (login required)
Tétel nézet |