A Budapesti Gazdasági Egyetem szervezeti kommunikációja, ügyfélkezelése

Giczy Éva (2016) A Budapesti Gazdasági Egyetem szervezeti kommunikációja, ügyfélkezelése. Faculty of International Management and Business.

[thumbnail of ZÁRÓDOLGOZAT.pdf] PDF
ZÁRÓDOLGOZAT.pdf
Hozzáférés joga: Available at the computers of the University

Download (446kB)

Abstract

A Budapesti Gazdasági Egyetem három főiskolai intézmény integrálásakor létrejött felsőoktatási intézmény. Ebből következtethető, hogy az egyetem szervezeti kommunikációja igen bonyolult, összetett vállalkozás, hiszen a három intézményegységeknek megvolt a saját úgymond „házi szabálya”, ami szerint viselkedett és kommunikáltak a szervezeten belül az integráció előtt. Az integráció után azonban meg kellett –volna- találni a karok közötti hatékony kommunikációs módot, illetve csatornát. Az intézményegységek közötti kapcsolat és kommunikáció azonban nem volt mindig egyértelmű. Nyilván azok között az egységek között, amelyek szorosan együttműködésre kényszerültek, mint például a gazdasági osztály, megtalálható volt a közös munka, de nem hiánytalanul. Saját tapasztalatom szerint mindenképpen fontos, hogy milyen hangnemben szólunk a hallgatóhoz és kollégákhoz. Ha éppen jókedvvel, mosolyogva kommunikálunk, annak csak pozitív hatása lesz. Akár személyesen, vagy akár telefonon érintkezünk a másikkal, mindenképpen a segítőkész hozzáállást kell mutatni. Sajnos munkámban nem mindig kapom meg a megfelelő segítséget a megfelelő emberektől, így vagy saját magam tapasztalatára, vagy pedig a körülöttem lévő hasonló munkakörökben dolgozó munkatársaktól kapom az éppen szükséges információt. Ez nagyon szomorú, de bízom benne, hogy megtalálja a vezetőség azt az eszközt, amivel együtt, közösen irányíthatóvá válik az intézmény és hatékony lesz az ügyfélkommunikáció is. Összegezve tehát nagyon fontos a hierarchiák közti megfelelő, pontos és biztos alapokon álló szervezeti kommunikáció. Bízom benne, hogy a kezdeti nehézségek után a felsőoktatásban, így a Budapesti Gazdasági Egyetemen belül is megtalálható lesz az intézményi működésnek ez a nagyon fontos része és hatékony lesz a szervezet mind a külső, mind pedig a belső kommunikációja.

Institution

Budapest Business School

Kar

Faculty of International Management and Business

Department

Társadalmi Kommunikáció és Média Intézeti Tanszék

Tudományterület/tudományág

UNSPECIFIED

Szak

Kommunikáció és Média Felsőoktatási Szakképzés

Supervisors

Konzulens neve
Konzulens típusa
Assignment, Scientific qualification, Institution
Email
Dr. Surányi András
UNSPECIFIED
UNSPECIFIED

Item Type: Final paper
Uncontrolled Keywords: Budapesti Gazdasági Főiskola, Kommunikáció, ügyfélkapcsolat
Depositing User: Giczy Éva
Date Deposited: 2016. May. 03. 09:31
Last Modified: 2016. May. 03. 09:31

Actions (login required)

View Item View Item