Giczy Éva (2016) A Budapesti Gazdasági Egyetem szervezeti kommunikációja, ügyfélkezelése. Faculty of International Management and Business.
![]() |
PDF
ZÁRÓDOLGOZAT.pdf Hozzáférés joga: Available at the computers of the University Download (446kB) |
Abstract
A Budapesti Gazdasági Egyetem három főiskolai intézmény integrálásakor létrejött felsőoktatási intézmény. Ebből következtethető, hogy az egyetem szervezeti kommunikációja igen bonyolult, összetett vállalkozás, hiszen a három intézményegységeknek megvolt a saját úgymond „házi szabálya”, ami szerint viselkedett és kommunikáltak a szervezeten belül az integráció előtt. Az integráció után azonban meg kellett –volna- találni a karok közötti hatékony kommunikációs módot, illetve csatornát. Az intézményegységek közötti kapcsolat és kommunikáció azonban nem volt mindig egyértelmű. Nyilván azok között az egységek között, amelyek szorosan együttműködésre kényszerültek, mint például a gazdasági osztály, megtalálható volt a közös munka, de nem hiánytalanul. Saját tapasztalatom szerint mindenképpen fontos, hogy milyen hangnemben szólunk a hallgatóhoz és kollégákhoz. Ha éppen jókedvvel, mosolyogva kommunikálunk, annak csak pozitív hatása lesz. Akár személyesen, vagy akár telefonon érintkezünk a másikkal, mindenképpen a segítőkész hozzáállást kell mutatni. Sajnos munkámban nem mindig kapom meg a megfelelő segítséget a megfelelő emberektől, így vagy saját magam tapasztalatára, vagy pedig a körülöttem lévő hasonló munkakörökben dolgozó munkatársaktól kapom az éppen szükséges információt. Ez nagyon szomorú, de bízom benne, hogy megtalálja a vezetőség azt az eszközt, amivel együtt, közösen irányíthatóvá válik az intézmény és hatékony lesz az ügyfélkommunikáció is. Összegezve tehát nagyon fontos a hierarchiák közti megfelelő, pontos és biztos alapokon álló szervezeti kommunikáció. Bízom benne, hogy a kezdeti nehézségek után a felsőoktatásban, így a Budapesti Gazdasági Egyetemen belül is megtalálható lesz az intézményi működésnek ez a nagyon fontos része és hatékony lesz a szervezet mind a külső, mind pedig a belső kommunikációja.
Institution
Budapest Business School
Kar
Faculty of International Management and Business
Department
Társadalmi Kommunikáció és Média Intézeti Tanszék
Tudományterület/tudományág
UNSPECIFIED
Szak
Kommunikáció és Média Felsőoktatási Szakképzés
Supervisors
Item Type: | Final paper |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | Budapesti Gazdasági Főiskola, Kommunikáció, ügyfélkapcsolat |
Depositing User: | Giczy Éva |
Date Deposited: | 2016. May. 03. 09:31 |
Last Modified: | 2016. May. 03. 09:31 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |