Márkaépítés borcímkézésen keresztül

Bogdán Klaudia (2023) Márkaépítés borcímkézésen keresztül. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Bogdán_Klaudia_TK70AV_.pdf] PDF
Bogdán_Klaudia_TK70AV_.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (6MB)
[thumbnail of biralat bogdanklaudia.pdf] PDF
biralat bogdanklaudia.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (216kB)
[thumbnail of Bogdán Klaudia.pdf] PDF
Bogdán Klaudia.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (860kB)

Absztrakt (kivonat)

A folyamatosan változó fogyasztói igények miatt márkaépítési stratégia egyre fontosabbá válik a borászatok körében is. Nem csupán a terméket vásárolják, hanem a mögötte álló borász márkáját és annak minőségét is, amely összefonódik az irántuk való elkötelezettséggel. Szakdolgozatom a borcímkézést ezen a ponton tekinti át. Kifejtettem a márkaépítés, stratégia, márkaelemek és hatóelemeiknek szerepét. Részleteztem az arculat, márka és imázs összeföggéseit. Végül a borcímkézés fontosabb elemeit, múltját és jövőjét írtam le. Kérdőívemből származó szekunder kutatás felhasználásával igazoltam az ajándékba történő vásárlás esetén a címke kimelt szerepét. A kezdeti feltételezéssel ellentétben az újgenerációs címkék nem tükrözik a válaszadók véleménye szerint azt a minőséget és árt ami a céljuk. Továbbá igazolta, hogy a fiatalabb korosztály nyitott az újszerű megoldásokra. A dolgozat az alkalmazott kutatási módszerekból leszűrt javaslat adással és összegzéssel zárul.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: 20. század, arculat - image, bor, bormarketing, branding, fogyasztói igények, márkaépítés
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Feb. 22. 10:38
Utolsó módosítás: 2024. Feb. 22. 10:38

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet