A generatív mesterséges intelligencia szerepe a marketingben

Csóka Ádám József (2023) A generatív mesterséges intelligencia szerepe a marketingben. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Csóka-Ádám-József_LVXT8G.pdf] PDF
Csóka-Ádám-József_LVXT8G.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Csóka Ádám József.pdf] PDF
Csóka Ádám József.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (263kB)
[thumbnail of Csóka Ádám szakdolgozat értékelés.pdf] PDF
Csóka Ádám szakdolgozat értékelés.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (106kB)

Absztrakt (kivonat)

A kutatásom fő célpontjai a generatív mesterséges intelligencia különböző alkalmazási területei, az emberi és gépi tartalom megkülönböztetése, valamint az emberi és gépi munkavégzés hatékonyságának összehasonlítása. Az elméleti keretet három fő hipotézis alkotja. Elsődlegesen azt vizsgálom, hogy a marketing szakemberek mennyi időt szánnak generatív mesterséges intelligencia használatára a kreatív munkával szemben. A feltételezés, hogy az MI-re fordított idő növekszik, lehetővé téve a szakembereknek, hogy hatékonyabban dolgozzanak. Második hipotézisem szerint vállalatok számára gazdaságosabb lehet bizonyos feladatokra tervezett MI-programokat vásárolni és használni, ahelyett hogy alkalmazottakat alkalmaznának ugyanerre a célra. Ennek hátterében az a gondolat húzódik meg, hogy a technológiai megoldások hatékonyabbak lehetnek bizonyos marketingtevékenységekben. Végül, a harmadik hipotézis szerint a fogyasztók és ügyfelek egyre elfogadóbbak lesznek a mesterséges intelligencia által generált tartalommal szemben. Ennek a vizsgálatnak a célja, hogy feltárja a fogyasztói attitűdök változásait az MI által létrehozott tartalom iránt. Ezen komplex kutatás során nem csupán a generatív mesterséges intelligencia jelenlétét szeretném feltárni a marketing szférájában, hanem mélyebb betekintést nyerni abba, hogy ezek a technológiák miként átalakítják az iparág működését, és hogyan formálják át a mindennapi munkavégzést a szakemberek szemszögéből.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: hatékonység és költségcsökkentés, kereső optimalizálás, marketing fejlődése, mesterséges intelligencia, prompt engineering
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Feb. 22. 10:37
Utolsó módosítás: 2024. Feb. 22. 10:37

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet