Kézilabda játékosok személyes márkaépítése, marketingkommunikációs eszköztára, szponzorációja

Sziráki Boglárka Tünde (2023) Kézilabda játékosok személyes márkaépítése, marketingkommunikációs eszköztára, szponzorációja. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of SzirákiBoglárkaTünde_diplomadolgozat.pdf] PDF
SzirákiBoglárkaTünde_diplomadolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (7MB)
[thumbnail of Mellékletben szereplő adatbázisok.zip] Archive (ZIP)
Mellékletben szereplő adatbázisok.zip
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (198kB)
[thumbnail of Sziráki Boglárka Tünde PVÁ pdf.pdf] PDF
Sziráki Boglárka Tünde PVÁ pdf.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (426kB)
[thumbnail of Sziráki Boglárka szakdolg. bírálat BGE.pdf] PDF
Sziráki Boglárka szakdolg. bírálat BGE.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (194kB)

Absztrakt (kivonat)

Napjainkban a kézilabdasport nagy népszerűségnek örvend Európában, hazánkban pedig kiemelt látvány csapatsport. Egyre több vállalat, márka dönt, a kézilabdaklubok, játékosok szponzorációja mellett. A csapatszintű szponzorációnak már kialakult gyakorlata van a sportágban, de a játékosok egyéni szponzorációs lehetőségeinek kiaknázása még várat magára. A sportolók sok esetben nincsenek tisztában azzal, milyen módon tudnák sportteljesítményüket üzleti alapon érvényesíteni. Az idejük jelentős részét a kézilabda köré szervezik, nem gondolkodnak előre mi lesz, ha kilépnek a sport világából, pedig azok a szerzett készségek, tapasztalatok, melyeket az aktív karrierjük során szereznek, hasznosak lehetnek a sporton kívüli karrierjük során, például vállalkozásban, média világában, közéletben. Véleményem szerint kiemelkedő teljesítmény esetén a hosszú távú karriertervezés fontos része a személyes márkaépítés, mely során a sportolók megtanulhatják, hogyan kommunikáljanak a szponzorokkal, prezentálják magukat a nyilvánosság előtt, milyen módon alkalmazzák a médiát márkájuk építéséhez. A tudatosan felépített személyes márkák hozzájárulhatnak a kézilabdasport népszerűségének növeléséhez, ezáltal további szponzorációs lehetőségeket teremthetnek a sportág, klubok, játékosok számára. Kutatásom során a fő hangsúlyt a profi kézilabdázók személyes márkaépítési törekvéseire, az ehhez kapcsolódó marketingkommunikációs és szponzorációs tevékenységekre helyeztem. A sportfogyasztók megkérdezésével azonosítottam azokat a különbségeket, melyek a hazai és külföldi játékosok között jelenleg fennállnak. Interjúkat készítettem volt és jelenleg is aktív kézilabdázókkal annak érdekében, hogy felmérjem hogyan vélekednek a sportág képviselői a személyes márkaépítéssel kapcsolatban. Dolgozatom során olyan javaslatokat fogalmaztam meg, melyek hasznosak lehetnek azon játékosok számára, akik teljesítményük alapján alkalmasak a személyes márkaépítésre, de nem tudják hogyan érdemes elkezdeni, felépíteni, menedzselni saját értékeiket, életüket.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Papp-Váry Árpád Ferenc
Belső
egyetemi docens; Marketing Tanszék; KKK
Sipos Zoltán György
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: egyéni szponzoráció, karriertervezés, kézilabdázók márkaépítése, kommunikációs eszközök, marketingkommunikáció, márkaépítés, sportmarketing
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Feb. 22. 10:37
Utolsó módosítás: 2024. Feb. 22. 10:37

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet