Szálláshely-szolgáltató vállalatok marketingtevékenységének vizsgálata 2019-2023 év között

Busch Adrienn (2023) Szálláshely-szolgáltató vállalatok marketingtevékenységének vizsgálata 2019-2023 év között. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Busch_Adrienn_szakdolgozat_.pdf] PDF
Busch_Adrienn_szakdolgozat_.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of Külső szakdolgozat bírálat.pdf] PDF
Külső szakdolgozat bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (448kB)
[thumbnail of Bírálat_belső_Busch Adrienn.pdf] PDF
Bírálat_belső_Busch Adrienn.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (223kB)

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatom fő témája a szálláshely-szolgáltató vállalatok marketingtevékenységének vizsgálata 2019-2023 év között. A kutatás célja a turizmusban vizsgált fogyasztói magatartási szokások szembeállítása a szálláshely-szolgáltató vállalatok alkalmazott marketingtevékenységeivel. Tanulmányom vegyes módszertani (mixed method) kutatást alkalmaz, az adatgyűjtési technikákhoz tartozik egy standardizált kérdőív és egy félig strukturált interjú. Kvantitatív kutatásom 5 hipotézis mentén vizsgálja a fogyasztók utazási szokásait és a Covid-19 járvánnyal kapcsolatban tapasztalt érzékeléseit. Kvalitatív kutatásom során a szállásadók lencséin keresztül vizsgálom a Covid-19 világjárvány és az orosz-ukrán háború okán bekövetkezett energiaár-emelkedések hatásait a turizmus ágazatra, kitérve a munkavállalók elvesztésére, az árbevételek alakulására, és az alkalmazott marketingeszközökre. Kutatásom során arra a következtetésre jutottam, hogy egy vállalat marketingstratégiája akkor sikeres, ha akár alig észrevehetően, akár leplezetlenül, de befolyásolni és irányítani tudja, hogy a fogyasztó mire költse a rendelkezésre álló jövedelmét.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: 7P modell, fogyasztói magatartás, infláció, koronavírus-járvány (COVID-19), marketing, szálláshely-szolgáltatás, turizmus
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Feb. 22. 10:37
Utolsó módosítás: 2024. Feb. 22. 10:37

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet