Nagy Enikő (2023) Bankmarketing, a digitális térben: Mobilbank és a digitális tér tendenciái. Külkereskedelmi Kar.
PDF
Nagy Enikő_PECMFD.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2028. December 06.. Download (1MB) |
|
PDF
Nagy Enikő_PECMFD bizalmas nyilatkozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (49kB) |
|
PDF
Nagy Enikő - bírálat Ferenczhalmy Bálint.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (99kB) |
|
PDF
2023. Szakdolgozat Nagy Enikő.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (267kB) |
Absztrakt (kivonat)
A bankmarketing kutatásának története nem nagy múltra tekint vissza, hiszen a pénzintézetek által nyújtott szolgáltatások sokáig szűkös portfóliójúak voltak. Hitelezés, kölcsönök és a pénz őrzése szinte teljesen kimerítette a pénzintézetek szolgáltatásait. Az elmúlt 50 évben azonban ez gyökeresen megváltozott, és a pénzintézetek által nyújtott szolgáltatások sokkal integránsabb részeivé váltak a hétköznapi ember mindennapjainak. A bankmarketing szakirodalmának hagyományos eszköztára és stratégiái jó képet adnak a bankok 2000-es évekig tartó tevékenységéről, de az internet előre törésével egy teljesen új fejezete nyílt meg a bankmarketingnek, a digitalizáció. A bankmarketing digitalizációjának egyik legfőbb mérföldköve az internetbank elterjedése mellett a dolgozat fő fókusza, a mobilos applikációk megjelenése volt. A kutatások és adatok alapján a mobilos alkalmazások elterjedése egy erőteljesen felívelő folyamat. Az ügyfelek számára azonnal szimpatikussá vált az elérhetőség, a rugalmasság, a bárhonnan elérhető gyors ügyintézés okán. Mivel az okostelefonok szinte minden ember számára elérhetőek, az ügyfelek számára a banki ügyintézés egy hosszú bürokratikus folyamat helyett már könnyű, mindennap és minden helyzetben elvégezhető folyamattá vált. A biztonság, mint ügyfél számára pénzügyeit tekintve oly fontos kritérium, szinte teljes mértékben megvalósul a kétlépcsős azonosításnak és biometrikus okostelefonnal összekötött azonosításnak köszönhetően. Mint a legfőbb digitális kihívók, a Fintech innovációira épülő pénzintézeti szolgáltatók, jó tanulsággal szolgálnak a hagyományos pénzintézetek számára, így a folyamatos fejlődés ezen szolgáltatók által meghatározott irányba halad. Egyrészt a rugalmasság és gyorsaság tekintetében a fejlődés iránya adott, a költségmegosztó, befektetéseket és megtakarításokat kezelő funkciók további egyszerűsödése a kívánatos cél. Emellett a magas pénzügyi kultúrával rendelkezők számára a széleskörűbb pénzpiaci kimutatások, grafikonok és a gazdasági tendenciákat bemutató elemzések is megfelelő fejlesztései lehetnek a mobilalkalmazásoknak, melyeket egyes Fintech szolgáltatók már az alkalmazásaikba integráltak, a klasszikus pénzintézetek azonban még váratnak magukra. A fiatalok számára az utazással kapcsolatos további költségmegosztó és egyszerűbb valutaváltó szolgáltatások is jó területei lehetnek az innovációnak. Összességében elmondható, hogy bár eddig is teljeskörű megelégedettség övezi a bankok mobil applikációit, és térnyerésük megkérdőjelezhetetlen, a technológia fejlődésével fontos továbbra is lépést tartani és a szolgáltatás portfóliót tovább fejleszteni.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | bankmarketing, digitális tér, marketing, mobilalkalmazás, OTP Bank, Smartbank |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Feb. 22. 10:37 |
Utolsó módosítás: | 2024. Feb. 22. 10:37 |
Actions (login required)
Tétel nézet |