Szex a marketingben, avagy inkább késztet vásárlásra ami szexi-Esettanulmány a Natália gyertyamárkára

Medve Natália Fanni (2023) Szex a marketingben, avagy inkább késztet vásárlásra ami szexi-Esettanulmány a Natália gyertyamárkára. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szex a marketingben avagy inkább késztet vásárlásra ami szexi-Esettanulmány a Natália gyertyamárkára MEDVE NATÁLIA JK82LQ - Diplomadolgozat.pdf] PDF
Szex a marketingben avagy inkább késztet vásárlásra ami szexi-Esettanulmány a Natália gyertyamárkára MEDVE NATÁLIA JK82LQ - Diplomadolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of Kérdés.pdf] PDF
Kérdés.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (42kB)
[thumbnail of Bírálat külső.pdf] PDF
Bírálat külső.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (353kB)
[thumbnail of Bírálat Medve Natália 2024 jan..pdf] PDF
Bírálat Medve Natália 2024 jan..pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (402kB)

Absztrakt (kivonat)

Napjainkban a szexualitás széles körűen jelen van a társadalmi és kulturális térben. A digitális korszakban élünk, ahol a média, az internet, és a közösségi média olyan platformokat biztosít, ahol a szexualitás és az erotikus tartalmak könnyen elérhetők. A reklámok, filmek, televíziós műsorok és online tartalmak gyakran kiemelik a szexualitást, szórakoztató és reklámcélokra. Az egyén identitásának és önkifejezésének fontos része lett a szexualitás, és a társadalmi normák és értékek is folyamatosan alakulnak ezen a területen. Emellett a divatipar, a művészet, és más területek is gyakran használják a szexualitást az önkifejezés és az érdek felkeltése érdekében. A szexualitásnak napjainkban tehát számos formája és megjelenési módja van, amelyek széles körű társadalmi és kulturális hatásokkal rendelkeznek. Szakdolgozatom megírása során elsőként szekunder adatokat gyűjtöttem, ahol részletesen elmerültem a szex és a marketing kapcsolatában. Ezen belül kifejtettem a marketing mix, tehát a 4P fogalmát, valamint ennek a kibővítet változatát is, amely további 3 ponttal egészíti ki ezt a stratégiát. A szexi termékek esetét is megvizsgáltam ugyan ezen téma alapján, tehát a termék, az ár, a hely és a promóció szempontjából. Arra a kérdésre is választ találtam, hogy mitől szexi egy termék a marketing szempontjából. Fontosnak találtam felkutatni, hogy milyen összefüggésekkel és kihívásokkal rendelkezik a szex és a marketing kettőse, ezen belül az érzelmi és szexuális vonzalom szerepét hangsúlyozva. Ezen összefüggés alapján kielemeztem a gyertya és a szexulaitás kapcsolatát is, kitérve a termékek személyiségére is. Mivel a szakdolgozatom fókusza a szexi termékeken áll, azok személyiségét, tulajdonságait és marketingjét is kifejtettem. Többször hallottam már életemben azt a kifejezést, hogy „A szex értékesít!”, ezért ennek egy teljes fejezetet szenteltem a kutatómunkámon belül. Itt kitértem a szex használatának negatívumaira és pozitívumaira a marketingben. Pszichológiai szempontból is lényegesnek tartottam felkutatni a témához kapcsolódó szakirodalmat, ezért az érzékszervi marketingre is kitértem, ahol részletesen bemutatom, hogyan hathatunk a vásárlókra az érzékszerveken keresztül. A percepció fogalma mélyebben belemerül ebbe a témába, ezért ez is kiemelt szerepet kapott a dolgozatom felépítésében. 89 Az utolsó, és egyben talán legfontosabb fejezete a szekunder kutatásomnak, a hatásmechanizmusokról szól. Ezek az AIDA, a Rogers Diffúziós modell, a DAGMAR hatásmodell, a Like modell és a AdForce modell. Miután ezeket a témaköröket önmagukban ismertettem, bemutattam a szex érvényesülését is bennük, külön kiemelt szerepet adva az AIDA modellnek, mivel ezt gondolom a leglényegesebbnek a gyertya esetében. A szakdolgozatom saját kutatási részéhez egy általam készített kérdőív segítségével vizsgáltam tovább a szex és a marketing kapcsolatát. A tanulmányomhoz felállítottam 4 hipotézisem, miszerint az emberek többsége lát összefüggést a szex és a marketing között, a férfiak nagyobb valószínűséggel választanak „szexi” dizájnú terméket, mint a nők, a látványra „szexinek” nevezhető dizájn több emberből vált ki tetszést, mint egy „aranyos” kinézetű, egy gyertya megjelenítésének esetében, valamint „szexi” és „nem szexi” dizájnra vonatkozó preferencia összefügg a generációs sajátosságokkal. Ezek közül mindegyik igaznak bizonyult, mivel találtam az ezeket az állításokat alátámasztó összefüggéseket a válaszok között. A szex és a marketing között bebizonyosodott, hogy van összefüggés és ezt az emberek is így gondolják. Kutatásom a saját márkámra, tehát a „Natália” gyertyamárkára fókuszált, és az utolsó 3 hipotézisem ennek a márkának az ismertetésének segítségével tudtam mélyebben felkutatni. Találtam összefüggéseket továbbá a gyertya, mint termék és a szexualitás között, valamint a generációs különbségeket is alá tudtam támasztani a szexi és nem szexi dizájn témakörben. Összességében megállapíthatom, hogy a szexualitás használatának van létjogosultsága a marketingen belül. Hatékony stratégiát lehet kiépíteni az általam kutatott módszerekkel. Napjainkban egyre elfogadóbbnak bizonyul a társadalom a szex megjelenítésével kapcsolatban.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: 7P modell, érzékszervi marketing, hatásmechanizmusok, percepció, szexualitás, termékszemélyiség
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Feb. 22. 10:37
Utolsó módosítás: 2024. Feb. 22. 10:37

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet