Barber shopok és az egyediség kihívása: a brandépítés és a versenyképesség sikertényezői

Katos Soma László (2023) Barber shopok és az egyediség kihívása: a brandépítés és a versenyképesség sikertényezői. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of KATOS_SOMA_LÁSZLÓ_L3SYKI_SZAKDOLGOZAT.pdf] PDF
KATOS_SOMA_LÁSZLÓ_L3SYKI_SZAKDOLGOZAT.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Katos Soma szakdolgozat bírálat- Bögös Krisztina Adrienn külső konzulens által.docx (1).pdf] PDF
Katos Soma szakdolgozat bírálat- Bögös Krisztina Adrienn külső konzulens által.docx (1).pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (100kB)
[thumbnail of Katos Soma László PVÁ pdf.pdf] PDF
Katos Soma László PVÁ pdf.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (483kB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozat a barber shopok egyediségének fontosságát kutatja, melyet a brandépítésen és a versenyképesség tényezőin keresztül szemléltet. Célja, hogy a fogyasztók és a szakemberek meglátásait felmérve megállapíthassuk, hogy szükséges-e a barber shopok számára nagyobb hangsúlyt fektetni az egyediség kialakítására. A dolgozat első felében bővebb kifejtésre került az elméleti háttér. Ebben megtalálható a barber shop fogalma és történeti áttekintése, az egyediség meghatározása, mind az egyén, mind a vállalkozás szempontjából, továbbá a brandépítés és a legfontosabb lépései, az online megjelenés szerepe a márka életében, a versenyképességhez szükséges tényezők vizsgálata. Ezen belül a piaci szegmentáció, a pozícionálás és a marketing mix került alaposabb bemutatásra, illetve a végén a szakirodalomban leírtak szerint egy esettanulmányi elemzés is. Az esettanulmány egy induló barber shopot, a pécsi JUNGLE szalont mutatja be. A dolgozat második felében kétfajta primer kutatást találhatunk, egy kvantitatív és egy kvalitatív kutatást. Három kutatási kérdés került részletesebb elemzésre, melyek a barber shop egyediségét, online megjelenését, illetve az elhelyezkedését vizsgálják. A három témában fogyasztói kérdőív, fogyasztói mélyinterjú és szakmabeli mélyinterjú is összehasonlításra került. Az eredmények összesítésénél kiderült, hogy rendkívül fontos mind fogyasztói, mind szakmai oldalról az egyediség, jelentős hatással bír az online megjelenés, illetve fontos befolyásoló tényező az elhelyezkedés is. Ezen eredmények ismertetésével és néhány javaslat megfogalmazásával sikerült a címben feltett kérdésre választ találni és a témáról egy teljesebb képet kapni.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Bögös Krisztina
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Dr. Papp-Váry Árpád Ferenc
Belső
egyetemi docens; Marketing Tanszék; KKK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: barber shop, brandépítés, egyediség, marketing mix, pozícionálás, szegmentálás, versenyképesség
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Feb. 22. 10:37
Utolsó módosítás: 2024. Feb. 22. 10:37

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet