Uhrin Dávid (2023) Mit fogyaszt, aki nem fogyaszt? A szervezeti kultúra és az egyén szintű fogyasztói magatartás összehasonlító és elemző vizsgálata. Külkereskedelmi Kar.
PDF
UD_KKK_MMSC_Szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
Hamornik Balazs Biralat Uhrin David.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (34kB) |
|
PDF
Bírálat Uhrin Dávid 2024. január.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (589kB) |
Absztrakt (kivonat)
Napjainkban a társadalmat áthatja a végletesen túlzott fogyasztás. Mit tud tenni egy munkáltató ennek vissza szorítására? Teret tud nyerni a nemfogyasztói magatartás szervezeti szinten? Képes hatni a munkavállalói fogyasztói magatartásra a kultúra? – ilyen és ehhez hasonló kérdésekre keresem a válaszokat dolgozatomban az egyéni, csoportos (peer-to-peer) és a szervezeti szinteken.A vizsgálat és kutatási terület emellett, a szervezeti csoporthatások és az egyéni fogyasztói döntések kapcsolatán keresztül hivatott új perspektívákat nyitni és összefüggéseket keresni két távolinak tűnő, viszont szorosan összefüggő terület között az alábbi hipotézisek vizsgálatán keresztül:· A szervezeti fogyasztói magatartás hatással van a munkavállalói fogyasztói magatartásra.· A munkavállalói fogyasztás kölcsönhatásban van (peer-to-peer) a kollégák fogyasztói szokásaival.· Az alulról szerveződő kezdeményezések hatást gyakorolnak a szervezeti fogyasztói szokásokra.· A lemondásos nemfogyasztás kollegális szinten előidézhető a munkavállalók egymásra gyakorolt hatásának köszönhetően.· A kimaradási nemfogyasztást elő tudja idézni a fogyasztó munkakörnyezetének nem megfelelő munka-magánéleti egyensúlya.A kutatásom szekunder adatforrások elemzését és értékelését, valamint kvantitatív kérdőíves vizsgálatot foglal magában, amely a munkahelyi szolgáltatásokat, csoporthatásokat és munkavállalói jóllétet érinti. A kvantitatív eredményeket kvalitatív fókuszcsoportos interjúkkal validálom hat kis csoport esetében. A kvantitatív minta eredményeit statisztikai vizsgálatokkal kiértékelem, míg a kvalitatív kutatást a means-end-chain technikával elemzem.Az eredményekből megállapítható, hogy a szervezeti kultúra szerves része a fogyasztói magatartás, amely a munkavállalók számára napjainkban kiemelten fontos a munkahelyválasztás során. Továbbá, hogy a hiteles employer branding gyakorlatok mellett, a szervezeten belüli csoport-közi hatások tesznek egy munkahelyet élhetővé és példamutatóvá.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | employer branding, fogyasztói magatartás, nemfogyasztás, szervezeti kultúra, szervezeti magatartás |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Feb. 22. 10:36 |
Utolsó módosítás: | 2024. Feb. 22. 10:36 |
Actions (login required)
Tétel nézet |