Mit fogyaszt, aki nem fogyaszt? A szervezeti kultúra és az egyén szintű fogyasztói magatartás összehasonlító és elemző vizsgálata

Uhrin Dávid (2023) Mit fogyaszt, aki nem fogyaszt? A szervezeti kultúra és az egyén szintű fogyasztói magatartás összehasonlító és elemző vizsgálata. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of UD_KKK_MMSC_Szakdolgozat.pdf] PDF
UD_KKK_MMSC_Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Hamornik Balazs Biralat Uhrin David.pdf] PDF
Hamornik Balazs Biralat Uhrin David.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (34kB)
[thumbnail of Bírálat Uhrin Dávid 2024. január.pdf] PDF
Bírálat Uhrin Dávid 2024. január.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (589kB)

Absztrakt (kivonat)

Napjainkban a társadalmat áthatja a végletesen túlzott fogyasztás. Mit tud tenni egy munkáltató ennek vissza szorítására? Teret tud nyerni a nemfogyasztói magatartás szervezeti szinten? Képes hatni a munkavállalói fogyasztói magatartásra a kultúra? – ilyen és ehhez hasonló kérdésekre keresem a válaszokat dolgozatomban az egyéni, csoportos (peer-to-peer) és a szervezeti szinteken.A vizsgálat és kutatási terület emellett, a szervezeti csoporthatások és az egyéni fogyasztói döntések kapcsolatán keresztül hivatott új perspektívákat nyitni és összefüggéseket keresni két távolinak tűnő, viszont szorosan összefüggő terület között az alábbi hipotézisek vizsgálatán keresztül:· A szervezeti fogyasztói magatartás hatással van a munkavállalói fogyasztói magatartásra.· A munkavállalói fogyasztás kölcsönhatásban van (peer-to-peer) a kollégák fogyasztói szokásaival.· Az alulról szerveződő kezdeményezések hatást gyakorolnak a szervezeti fogyasztói szokásokra.· A lemondásos nemfogyasztás kollegális szinten előidézhető a munkavállalók egymásra gyakorolt hatásának köszönhetően.· A kimaradási nemfogyasztást elő tudja idézni a fogyasztó munkakörnyezetének nem megfelelő munka-magánéleti egyensúlya.A kutatásom szekunder adatforrások elemzését és értékelését, valamint kvantitatív kérdőíves vizsgálatot foglal magában, amely a munkahelyi szolgáltatásokat, csoporthatásokat és munkavállalói jóllétet érinti. A kvantitatív eredményeket kvalitatív fókuszcsoportos interjúkkal validálom hat kis csoport esetében. A kvantitatív minta eredményeit statisztikai vizsgálatokkal kiértékelem, míg a kvalitatív kutatást a means-end-chain technikával elemzem.Az eredményekből megállapítható, hogy a szervezeti kultúra szerves része a fogyasztói magatartás, amely a munkavállalók számára napjainkban kiemelten fontos a munkahelyválasztás során. Továbbá, hogy a hiteles employer branding gyakorlatok mellett, a szervezeten belüli csoport-közi hatások tesznek egy munkahelyet élhetővé és példamutatóvá.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: employer branding, fogyasztói magatartás, nemfogyasztás, szervezeti kultúra, szervezeti magatartás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Feb. 22. 10:36
Utolsó módosítás: 2024. Feb. 22. 10:36

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet