Mihucz Brigitta Róza (2023) Digitalizálódás a képzőművészet közvetítésében és fogyasztásában - A közösségi média marketing szerepe a kortárs alkotók és a kiállítóterek tevékenységében. Külkereskedelmi Kar.
PDF
Mihucz Brigitta Róza_RU85SN.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (2MB) |
|
PDF
Mihucz Brigitta Róza.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (223kB) |
|
PDF
Sárai Vanda_Szakdolgozat bírálat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (41kB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatom témájának kiválasztásakor fontosnak tartottam, hogy az kapcsolódjon hozzám és az érdeklődési körömhöz, annak érdekében, hogy a területen szerzett korábbi ismereteimmel is segíteni tudjam a kutatásom eredményességét. Így esett a választásom először a művészetekre, ezt tovább szűkítve a képzőművészetre, majd körvonalazódott bennem a dolgozat végleges témája, ami nem más, mint a digitalizáció hatása a képzőművészet közvetítésére és fogyasztására, kiemelt hangsúlyt fektetve a közösségi média marketing szerepére a kiállítóterek és a kortárs képzőművészek tevékenységében. Azt gondoltam, hogy a digitális marketing specializáción tanultakból a közösségi média marketing az, ami a leginkább kapcsolódni tud a képzőművészet kommunikációs szándékához. Kutatásom során tehát az volt a célom, hogy megvizsgáljam azt, hogy a művészet ezen törekvését, hogyan lehet, és a gyakorlatban hogyan ültetik át korunk digitalizált mindennapjaiba. A téma mélyreható megismerésének érdekében pedig számos hazai és nemzetközi szakirodalomból tájékozódtam, valamint a primer kutatás során kvalitatív és kvantitatív módszerekre is hagyatkoztam. A kvalitatív adatok megismerésére interjúkat készítettem a magyar kortárs képzőművészeti színtér három-három kiemelkedő képzőművészével, illetve kiállítóterével arról, hogy hogyan vélekednek a témáról és, hogy milyen tapasztalataik vannak. Ezzel szemben a kvantitatív kutatásom során készített kérdőívemmel a fogyasztók témához való hozzáállását mértem fel, az eredményekből pedig többek között kiderül, hogy mi befolyásolja döntéshozatalukat egy kiállítás meglátogatásában, illetve, hogy hogyan viszonyulnak a közösségi médiában való kultúrafogyasztáshoz.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | élménymarketing, figyelemgazdaság, képzőművészet közvetítés, közösségi média, kultúrafogyasztás, személyes márka |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Feb. 22. 10:35 |
Utolsó módosítás: | 2024. Feb. 22. 10:35 |
Actions (login required)
Tétel nézet |