Digitalizálódás a képzőművészet közvetítésében és fogyasztásában - A közösségi média marketing szerepe a kortárs alkotók és a kiállítóterek tevékenységében

Mihucz Brigitta Róza (2023) Digitalizálódás a képzőművészet közvetítésében és fogyasztásában - A közösségi média marketing szerepe a kortárs alkotók és a kiállítóterek tevékenységében. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Mihucz Brigitta Róza_RU85SN.pdf] PDF
Mihucz Brigitta Róza_RU85SN.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of Mihucz Brigitta Róza.pdf] PDF
Mihucz Brigitta Róza.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (223kB)
[thumbnail of Sárai Vanda_Szakdolgozat bírálat.pdf] PDF
Sárai Vanda_Szakdolgozat bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (41kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom témájának kiválasztásakor fontosnak tartottam, hogy az kapcsolódjon hozzám és az érdeklődési körömhöz, annak érdekében, hogy a területen szerzett korábbi ismereteimmel is segíteni tudjam a kutatásom eredményességét. Így esett a választásom először a művészetekre, ezt tovább szűkítve a képzőművészetre, majd körvonalazódott bennem a dolgozat végleges témája, ami nem más, mint a digitalizáció hatása a képzőművészet közvetítésére és fogyasztására, kiemelt hangsúlyt fektetve a közösségi média marketing szerepére a kiállítóterek és a kortárs képzőművészek tevékenységében. Azt gondoltam, hogy a digitális marketing specializáción tanultakból a közösségi média marketing az, ami a leginkább kapcsolódni tud a képzőművészet kommunikációs szándékához. Kutatásom során tehát az volt a célom, hogy megvizsgáljam azt, hogy a művészet ezen törekvését, hogyan lehet, és a gyakorlatban hogyan ültetik át korunk digitalizált mindennapjaiba. A téma mélyreható megismerésének érdekében pedig számos hazai és nemzetközi szakirodalomból tájékozódtam, valamint a primer kutatás során kvalitatív és kvantitatív módszerekre is hagyatkoztam. A kvalitatív adatok megismerésére interjúkat készítettem a magyar kortárs képzőművészeti színtér három-három kiemelkedő képzőművészével, illetve kiállítóterével arról, hogy hogyan vélekednek a témáról és, hogy milyen tapasztalataik vannak. Ezzel szemben a kvantitatív kutatásom során készített kérdőívemmel a fogyasztók témához való hozzáállását mértem fel, az eredményekből pedig többek között kiderül, hogy mi befolyásolja döntéshozatalukat egy kiállítás meglátogatásában, illetve, hogy hogyan viszonyulnak a közösségi médiában való kultúrafogyasztáshoz.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: élménymarketing, figyelemgazdaság, képzőművészet közvetítés, közösségi média, kultúrafogyasztás, személyes márka
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Feb. 22. 10:35
Utolsó módosítás: 2024. Feb. 22. 10:35

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet