A munkáltatói márkaépítés aspektusai és az MBH Bank Nyrt. és versenytársainak külső munkáltatói márkaépítése.

Bogár András (2023) A munkáltatói márkaépítés aspektusai és az MBH Bank Nyrt. és versenytársainak külső munkáltatói márkaépítése. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Bogár András_I3HCFB_A munkáltatói márkaépítés aspektusai és az MBH Bank Nyrt. és versenytársainak külső munkáltatói márkaépítése..pdf] PDF
Bogár András_I3HCFB_A munkáltatói márkaépítés aspektusai és az MBH Bank Nyrt. és versenytársainak külső munkáltatói márkaépítése..pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of Bogár András_külső bírálat.pdf] PDF
Bogár András_külső bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (281kB)
[thumbnail of KI bírálat Bogár András 2023 őszi félév.pdf] PDF
KI bírálat Bogár András 2023 őszi félév.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (469kB)

Absztrakt (kivonat)

Az utóbbi években a munkaerőpiac hatalmas változásokon ment keresztül, nagy hatással volt rá a digitalizáció és a felgyorsult fejlődés, valamint egy, a korábbiakhoz képest részben eltérő generációváltás is megfigyelhető a munkaerőpiacon. A munkavállalók mellett a munkáltatóknak is alkalmazkodniuk kell a kialakult helyzethez, valamint a folyamatos változáshoz, hiszen újabb és újabb trendek jelennek meg. A munkáltatóknak mára már nem elég magasabb fizetést ígérni, hiszen a munkavállalók igényei megváltoztak. A toborzás és megtartás számára azonban nem elég ezen igények kielégítése, a megfelelő információkat közölni is kell a leendő és jelenlegi munkavállalókkal, az employer branding ebben segíti a munkáltatók működését és a sikeres toborzási folyamat előrehaladását és a tehetséges munkavállalók megtartását. A szakdolgozatom célja a munkaerőpiacra ható globális változások bemutatása, majd a magyar munkaerőpiacon jelenleg uralkodó trendek ismertetése. A trendek ismerete segít megérteni, hogy miért is van szükség a megfelelő employer branding stratégia kialakítására. A szekunder kutatásom fő elemei az employer branding, azaz a munkáltatói márka bemutatása, valamint a munkáltatói márkaépítés egyes elemeinek ismertetése. Számos fogalom bemutatása után, az egyik legfőbb elem kerül tárgyalásra az EVP, azaz a munkáltatói értékajánlat, mely köré épül a munkáltatói márka. A munkáltatói márkaépítés egyik legfontosabb eleme a stratégia, a lépéseinek ismertetése mellett, szükséges a mutatószámok megemlítése is, hiszen a folyamat eredményességét ezek tudják megfelelően jelezni a munkáltatók számára. Az employer branding elemei minden munkáltató számára fontos információkkal bírnak és a megfelelő stratégia kialakításának eredményeként élvezheti az így megszerzett előnyt, azonban bizonyos hibák könnyedén hátráltathatják a folyamatot, így ezeket is megemlítem a szekunder kutatás folyamán. A szakirodalmi áttekintésem utolsó eleme a külső és belső márkaépítés közötti hasonlóságok és különbségek vizsgálata és a primer kutatásom elemeinek megjelenítése. A primer kutatásom során a bankszektor versenyzőit vizsgálom a külső employer branding megjelenésük alapján. A vállalatok kiválasztásában fontos szerepe van annak, hogy szakmai gyakorlatomat a nemrég többszörös egyesüléssel létrejött MBH Banknál teljesítettem, a fúziót követően még fontosabb egy erős és meghatározó munkáltatói márka kialakítása, hiszen a korábbi vállalatok márkái eltűnnek és egy teljesen új brandet kell bevezetni a munkaerőpiacra. A kutatásom során a magyar bankszektor három legnagyobb szereplőjét választottam ki és hasonlítottam össze külső márkaépítés szempontjából. A legfőbb elemek a főleg munkáltatók és munkavállalók számára kialakított közösségi platform, a LinkedIn és az itt megtalálható tevékenység vizsgálata, valamint a bankok saját karrier oldalain megtalálható információk összehasonlítása.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Baj Bonita
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Dr. Kovács Ildikó
Belső
egyetemi docens; Marketing Tanszék; KKK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: bankszektor, Karrier oldal, Linkedin, munkaerőpiac, Munkáltatói márka
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Feb. 22. 10:35
Utolsó módosítás: 2024. Feb. 22. 10:35

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet