Bogár András (2023) A munkáltatói márkaépítés aspektusai és az MBH Bank Nyrt. és versenytársainak külső munkáltatói márkaépítése. Külkereskedelmi Kar.
PDF
Bogár András_I3HCFB_A munkáltatói márkaépítés aspektusai és az MBH Bank Nyrt. és versenytársainak külső munkáltatói márkaépítése..pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (2MB) |
|
PDF
Bogár András_külső bírálat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (281kB) |
|
PDF
KI bírálat Bogár András 2023 őszi félév.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (469kB) |
Absztrakt (kivonat)
Az utóbbi években a munkaerőpiac hatalmas változásokon ment keresztül, nagy hatással volt rá a digitalizáció és a felgyorsult fejlődés, valamint egy, a korábbiakhoz képest részben eltérő generációváltás is megfigyelhető a munkaerőpiacon. A munkavállalók mellett a munkáltatóknak is alkalmazkodniuk kell a kialakult helyzethez, valamint a folyamatos változáshoz, hiszen újabb és újabb trendek jelennek meg. A munkáltatóknak mára már nem elég magasabb fizetést ígérni, hiszen a munkavállalók igényei megváltoztak. A toborzás és megtartás számára azonban nem elég ezen igények kielégítése, a megfelelő információkat közölni is kell a leendő és jelenlegi munkavállalókkal, az employer branding ebben segíti a munkáltatók működését és a sikeres toborzási folyamat előrehaladását és a tehetséges munkavállalók megtartását. A szakdolgozatom célja a munkaerőpiacra ható globális változások bemutatása, majd a magyar munkaerőpiacon jelenleg uralkodó trendek ismertetése. A trendek ismerete segít megérteni, hogy miért is van szükség a megfelelő employer branding stratégia kialakítására. A szekunder kutatásom fő elemei az employer branding, azaz a munkáltatói márka bemutatása, valamint a munkáltatói márkaépítés egyes elemeinek ismertetése. Számos fogalom bemutatása után, az egyik legfőbb elem kerül tárgyalásra az EVP, azaz a munkáltatói értékajánlat, mely köré épül a munkáltatói márka. A munkáltatói márkaépítés egyik legfontosabb eleme a stratégia, a lépéseinek ismertetése mellett, szükséges a mutatószámok megemlítése is, hiszen a folyamat eredményességét ezek tudják megfelelően jelezni a munkáltatók számára. Az employer branding elemei minden munkáltató számára fontos információkkal bírnak és a megfelelő stratégia kialakításának eredményeként élvezheti az így megszerzett előnyt, azonban bizonyos hibák könnyedén hátráltathatják a folyamatot, így ezeket is megemlítem a szekunder kutatás folyamán. A szakirodalmi áttekintésem utolsó eleme a külső és belső márkaépítés közötti hasonlóságok és különbségek vizsgálata és a primer kutatásom elemeinek megjelenítése. A primer kutatásom során a bankszektor versenyzőit vizsgálom a külső employer branding megjelenésük alapján. A vállalatok kiválasztásában fontos szerepe van annak, hogy szakmai gyakorlatomat a nemrég többszörös egyesüléssel létrejött MBH Banknál teljesítettem, a fúziót követően még fontosabb egy erős és meghatározó munkáltatói márka kialakítása, hiszen a korábbi vállalatok márkái eltűnnek és egy teljesen új brandet kell bevezetni a munkaerőpiacra. A kutatásom során a magyar bankszektor három legnagyobb szereplőjét választottam ki és hasonlítottam össze külső márkaépítés szempontjából. A legfőbb elemek a főleg munkáltatók és munkavállalók számára kialakított közösségi platform, a LinkedIn és az itt megtalálható tevékenység vizsgálata, valamint a bankok saját karrier oldalain megtalálható információk összehasonlítása.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | bankszektor, Karrier oldal, Linkedin, munkaerőpiac, Munkáltatói márka |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Feb. 22. 10:35 |
Utolsó módosítás: | 2024. Feb. 22. 10:35 |
Actions (login required)
Tétel nézet |