Szemüvegmarketing- amin keresztül érdemes nézni a világot

Kutasi Hella (2023) Szemüvegmarketing- amin keresztül érdemes nézni a világot. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of KUTASI HELLA_SZEMÜVEGMARKETING_AMIN KERESZTÜL ÉRDEMES NÉZNI A VILÁGOT.pdf] PDF
KUTASI HELLA_SZEMÜVEGMARKETING_AMIN KERESZTÜL ÉRDEMES NÉZNI A VILÁGOT.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of Kutasi Hella_biralat.pdf] PDF
Kutasi Hella_biralat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (140kB)
[thumbnail of Kutasi Hella.pdf] PDF
Kutasi Hella.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (240kB)

Absztrakt (kivonat)

Pápaszem, szemcsi, okuláré. Az évszázadok alatt számos névvel illettük a sokunk fején ékeskedő tárgyat, mely ez idő alatt az egyik legfontosabb érzékszervünk használatában vált nélkülözhetetlen eszközzé. Ez a találmány gyökereiben változtatta meg emberek életét és tette lehetővé számukra a teljes életet, tehetségük kibontakozását. A témaválasztás tekintetében nem tagadhatom személyes kötődésem a szemüvegekhez. Nem csupán azért, mert számomra is nélkülözhetetlen, hanem azért is, mert több mint két éve dolgozok gyakornokként egy szemüvegeket gyártó nagyvállalatnál. Megszerettem és a gyakorlatban láthattam a marketinget, mint hivatást, és annak tárgyát is, a szemüveget. Az alábbi kutatásom a napszemüvegek és optikai keretek eladásának művészetéről szól, amelyet szemüvegmarketingnek kívánok nevezni. Célom, hogy bemutassam a fogyasztói magatartás, a márkaismertség területén szerzett ismereteimet, az eladásösztönzés működését az optikai piacon, azon belül is elsősorban a B2B (Business to Business) marketing területén, de a B2C (Business to Consumer) marketing módszerről is kívánok néhány szót ejteni. Ismertetem az optikai szakmában használatos eladásösztönző módszereket, marketingeszközöket, mind azokat, amelyek a kereskedőkre és alkalmazottaikra hatnak, mind pedig azokat, melyek a fogyasztókra. Fontosnak tartom kiemelni, hogy dolgozatomban nem reflektálok a szemápolási termékekre (szemcsepp, kontaktlencse stb.) annál inkább az optikai keretekre és a napszemüvegekre. Bemutatom, a szemüvegek értékesítési csatornáit, azok sokszínűségét, annak útját, hogyan jut el a gyártószalagról az elégedett vásárló fejére a termék. Az értékesítési csatorna bemutatásánál a magyarországi piacra kívánom vetíteni tanulmányomat, melyet azért fontos kiemelni, mert ahány ország, annyi különböző útja van a termékeknek. Szakdolgozatomban bemutatok továbbá egy világhírű szemüvegmárkát, annak történetét, röviden elemzett marketingstratégiáját, illetve ezen keresztül bemutatom a szemüveggyártó vállalatok trade marketing tevékenységét is. Vitathatatlan, hogy a szemüveg az emberiség történetében az egyik legmeghatározóbb vívmány, mely mai napig Földünk lakosságának millióin segít nap, mint nap. Ma azonban már azt is látjuk, hogy a szemüveg nem csak egészségügyi eszközként, hanem stílusos kiegészítőként is funkcionál.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Vincze Annamária
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Zarándné Dr. Vámosi Kornélia Erzsébet
Belső
egyetemi docens; Marketing Tanszék; KKK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: eladásösztönzés, értékesítési csatorna, kereskedelem, marketing, optika, Ray-Ban, szemüveg
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Feb. 22. 10:35
Utolsó módosítás: 2024. Feb. 22. 10:35

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet