Kutasi Hella (2023) Szemüvegmarketing- amin keresztül érdemes nézni a világot. Külkereskedelmi Kar.
PDF
KUTASI HELLA_SZEMÜVEGMARKETING_AMIN KERESZTÜL ÉRDEMES NÉZNI A VILÁGOT.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (2MB) |
|
PDF
Kutasi Hella_biralat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (140kB) |
|
PDF
Kutasi Hella.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (240kB) |
Absztrakt (kivonat)
Pápaszem, szemcsi, okuláré. Az évszázadok alatt számos névvel illettük a sokunk fején ékeskedő tárgyat, mely ez idő alatt az egyik legfontosabb érzékszervünk használatában vált nélkülözhetetlen eszközzé. Ez a találmány gyökereiben változtatta meg emberek életét és tette lehetővé számukra a teljes életet, tehetségük kibontakozását. A témaválasztás tekintetében nem tagadhatom személyes kötődésem a szemüvegekhez. Nem csupán azért, mert számomra is nélkülözhetetlen, hanem azért is, mert több mint két éve dolgozok gyakornokként egy szemüvegeket gyártó nagyvállalatnál. Megszerettem és a gyakorlatban láthattam a marketinget, mint hivatást, és annak tárgyát is, a szemüveget. Az alábbi kutatásom a napszemüvegek és optikai keretek eladásának művészetéről szól, amelyet szemüvegmarketingnek kívánok nevezni. Célom, hogy bemutassam a fogyasztói magatartás, a márkaismertség területén szerzett ismereteimet, az eladásösztönzés működését az optikai piacon, azon belül is elsősorban a B2B (Business to Business) marketing területén, de a B2C (Business to Consumer) marketing módszerről is kívánok néhány szót ejteni. Ismertetem az optikai szakmában használatos eladásösztönző módszereket, marketingeszközöket, mind azokat, amelyek a kereskedőkre és alkalmazottaikra hatnak, mind pedig azokat, melyek a fogyasztókra. Fontosnak tartom kiemelni, hogy dolgozatomban nem reflektálok a szemápolási termékekre (szemcsepp, kontaktlencse stb.) annál inkább az optikai keretekre és a napszemüvegekre. Bemutatom, a szemüvegek értékesítési csatornáit, azok sokszínűségét, annak útját, hogyan jut el a gyártószalagról az elégedett vásárló fejére a termék. Az értékesítési csatorna bemutatásánál a magyarországi piacra kívánom vetíteni tanulmányomat, melyet azért fontos kiemelni, mert ahány ország, annyi különböző útja van a termékeknek. Szakdolgozatomban bemutatok továbbá egy világhírű szemüvegmárkát, annak történetét, röviden elemzett marketingstratégiáját, illetve ezen keresztül bemutatom a szemüveggyártó vállalatok trade marketing tevékenységét is. Vitathatatlan, hogy a szemüveg az emberiség történetében az egyik legmeghatározóbb vívmány, mely mai napig Földünk lakosságának millióin segít nap, mint nap. Ma azonban már azt is látjuk, hogy a szemüveg nem csak egészségügyi eszközként, hanem stílusos kiegészítőként is funkcionál.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | eladásösztönzés, értékesítési csatorna, kereskedelem, marketing, optika, Ray-Ban, szemüveg |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Feb. 22. 10:35 |
Utolsó módosítás: | 2024. Feb. 22. 10:35 |
Actions (login required)
Tétel nézet |