A digitális pénzügyi szolgáltatások hatása a 18-25 év közötti fiatalok pénzügyi szokásaira

Hajnal Olivér (2023) A digitális pénzügyi szolgáltatások hatása a 18-25 év közötti fiatalok pénzügyi szokásaira. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Hajnal_Olivér-szakdolgozat.pdf] PDF
Hajnal_Olivér-szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of Hajnal_Olivér-szakdolgozat_értékelés.pdf] PDF
Hajnal_Olivér-szakdolgozat_értékelés.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (866kB)

Absztrakt (kivonat)

A digitalizáció globális elterjedése az élet számos területét átalakította, hasonlóképpen alakult ez a bankszektorban is. A különböző fintech megoldások szinte észrevétlenül jelentek meg életünkben, és manapság már természetesnek számít, ha digitálisan számítógépen vagy akár mobiltelefonunk segítségével intézzük banki ügyleteinket. A hagyományos kereskedelmi bankok mellett számos digitális bank is megjelent, melyek sok esetben kedvezőbb feltételeket kínálnak, mint versenytársaik. Egyre nagyobb teret nyert magának az online banki ügyintézés és a papírmentes megoldások is egyre népszerűbbek. Szakdolgozatomban először a pénzügyi szektor innovációjára vonatkozó törekvéseket mutatom be és a digitális pénzügyi szolgáltatásokhoz köthető fontos fogalmakat konceptualizálom, amiből megállapítható, hogy miért volt szükség a hagyományos bankszektor átformálódására. Majd a későbbiekben ismertetem, hogy milyen digitális innovációk történtek a magyarországi bankszektorban az elmúlt évtized során. Ezután a digitális bankok fogalmát és a Magyarországon elérhető, talán legnépszerűbb ilyen típusú bankot a Revolutot mutatom be. Saját primer kutatásom során arra keresem a választ, hogy a korszerű banki megoldások megjelenése milyen mértékben gyakorolnak hatást a fiatal generáció, ez esetben a vizsgált 18-25 éves korosztály napi pénzügyeire és bankolási szokásaira. Arról szeretnék információkat gyűjteni, hogy a korcsoport milyen mértékben használja ki a digitalizáció adta lehetőségeket és azoknak az előnyeit. Arra is keresem a választ, hogy a hagyományos bankintézményeket vagy inkább a Magyarországon elérhető digitális bankokat részesítik előnyben. Továbbá szeretném azt is megvizsgálni, hogy mi jellemzi a fiatal generáció pénzügyi attitűdjét, valamint azt, hogy kapnak-e rendszeres anyagi támogatást a mindennapi pénzügyeik intézéséhez. Vizsgálatom során négy hipotézissel dolgoztam és kérdőíves megkérdezés segítségével próbáltam megválaszolni a felmerülő kérdéseket. A hipotéziseim közül csak egy volt megcáfolható. A későbbiekben kutatásomból kiderült, hogy a 18-25 éves korosztály számára nem idegen a digitális pénzügyi szolgáltatások használata és gyakran igénybe is veszik őket.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Nemzetközi Kereskedelem és Logisztika Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: bank, digitális bank, fintech, nyílt bankolás, pénzügyi szolgáltatások
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Feb. 22. 10:34
Utolsó módosítás: 2024. Feb. 22. 10:34

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet