Hajnal Olivér (2023) A digitális pénzügyi szolgáltatások hatása a 18-25 év közötti fiatalok pénzügyi szokásaira. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)
PDF
Hajnal_Olivér-szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (2MB) |
|
PDF
Hajnal_Olivér-szakdolgozat_értékelés.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (866kB) |
Absztrakt (kivonat)
A digitalizáció globális elterjedése az élet számos területét átalakította, hasonlóképpen alakult ez a bankszektorban is. A különböző fintech megoldások szinte észrevétlenül jelentek meg életünkben, és manapság már természetesnek számít, ha digitálisan számítógépen vagy akár mobiltelefonunk segítségével intézzük banki ügyleteinket. A hagyományos kereskedelmi bankok mellett számos digitális bank is megjelent, melyek sok esetben kedvezőbb feltételeket kínálnak, mint versenytársaik. Egyre nagyobb teret nyert magának az online banki ügyintézés és a papírmentes megoldások is egyre népszerűbbek. Szakdolgozatomban először a pénzügyi szektor innovációjára vonatkozó törekvéseket mutatom be és a digitális pénzügyi szolgáltatásokhoz köthető fontos fogalmakat konceptualizálom, amiből megállapítható, hogy miért volt szükség a hagyományos bankszektor átformálódására. Majd a későbbiekben ismertetem, hogy milyen digitális innovációk történtek a magyarországi bankszektorban az elmúlt évtized során. Ezután a digitális bankok fogalmát és a Magyarországon elérhető, talán legnépszerűbb ilyen típusú bankot a Revolutot mutatom be. Saját primer kutatásom során arra keresem a választ, hogy a korszerű banki megoldások megjelenése milyen mértékben gyakorolnak hatást a fiatal generáció, ez esetben a vizsgált 18-25 éves korosztály napi pénzügyeire és bankolási szokásaira. Arról szeretnék információkat gyűjteni, hogy a korcsoport milyen mértékben használja ki a digitalizáció adta lehetőségeket és azoknak az előnyeit. Arra is keresem a választ, hogy a hagyományos bankintézményeket vagy inkább a Magyarországon elérhető digitális bankokat részesítik előnyben. Továbbá szeretném azt is megvizsgálni, hogy mi jellemzi a fiatal generáció pénzügyi attitűdjét, valamint azt, hogy kapnak-e rendszeres anyagi támogatást a mindennapi pénzügyeik intézéséhez. Vizsgálatom során négy hipotézissel dolgoztam és kérdőíves megkérdezés segítségével próbáltam megválaszolni a felmerülő kérdéseket. A hipotéziseim közül csak egy volt megcáfolható. A későbbiekben kutatásomból kiderült, hogy a 18-25 éves korosztály számára nem idegen a digitális pénzügyi szolgáltatások használata és gyakran igénybe is veszik őket.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Nemzetközi Kereskedelem és Logisztika Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | projektmunka |
---|---|
Kulcsszavak: | bank, digitális bank, fintech, nyílt bankolás, pénzügyi szolgáltatások |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Feb. 22. 10:34 |
Utolsó módosítás: | 2024. Feb. 22. 10:34 |
Actions (login required)
Tétel nézet |