Borfesztiválok szerepe az eseménymarketingben Magyarországon

Kőrösi Virág (2023) Borfesztiválok szerepe az eseménymarketingben Magyarországon. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Kőrösi Virág_DXPFFK.pdf] PDF
Kőrösi Virág_DXPFFK.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (915kB)
[thumbnail of Szakdolgozat_Külső bírálat_Kőrösi Virág_Molnár Noémi.pdf] PDF
Szakdolgozat_Külső bírálat_Kőrösi Virág_Molnár Noémi.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (237kB)
[thumbnail of Körösi Virág.pdf] PDF
Körösi Virág.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (891kB)

Absztrakt (kivonat)

Az eseményeknek nagy szerepe van mind a fogyasztók, mind a borászok életében, hiszen míg egy bevásárlóközpontban a termék külsejére és árára tudunk hagyatkozni döntéskor, azonban egy fesztiválon vagy rendezvényen személyesen kérdezhetünk a borásztól vagy borászati dolgozóktól a termékkel kapcsolatban és lehetőségünk van megkóstolni is azokat. A borász bemutathatja a borvidéket, és további termékeit, ezzel pedig újabb fogyasztókat érhet el a fesztiválon. Az eseménymarketingnek számos eleme van egy borfesztivál esetében, amelyek közül a legfontosabbak a helyszín, a kiállítók, a szervezők, a termékek és a különböző fogyasztók szórakoztatása érdekében tartott programok.Dolgozatomban arra szeretném keresni a választ, hogy a borászatok a rendezvényeken vagy a rendezvényen kívüli értékesítésből jutnak több bevételhez, esetleg a nagyvárosi borfesztiválokból a borászatok, mennyire tudják a fiatal fogyasztókat megszólítani egy borfesztiválon, és mennyi visszatérő fogyasztója van egy borászatnak. Továbbá szeretném tudni, hogy a borászatok mekkora hangsúlyt fektetnek a személyes kapcsolatok kialakításának minőségébe, ez miben minősül meg, hogy érzékelheti ezt a fogyasztó, valamint a marketing költségvetésük több mint felét fordítják-e az eseménymarketingre. Ezekre a kérdésekre a választ a primer kutatás során strukturált mélyinterjú formájában szeretném megtudni a borászatokról.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: borfesztivál, bormarketing, bortörténelem, borturizmus, eseménymarketing, marketing
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Feb. 22. 10:34
Utolsó módosítás: 2024. Feb. 22. 10:34

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet